به گزارش هنرآنلاین، مهدی معصومی موسس و مدیر عامل مجموعه "مدو" در مراسمی که با حضور جمعی از صاحبان برند، طراحان مد و لباس، اساتید دانشگاه و چهره‌های مطرح مد و لباس برگزار شد، ضمن مرور فاکتورهای موفقیت صنعت مد و لباس در دنیا، به معرفی نخستین رویداد کسب و کار "مد و سامیت" تهران، ماموریت و اهداف آن پرداخت.

در این مراسم، معصومی عواملی همچون رویدادها و نمایشگاه‌های مد، کنفرانس‌ها و فشن تاک‌ها، ورکشاپ‌های آموزشی، رشد رسانه‌های مد، بلاگرها و افراد تاثیرگذار در معرفی برندها و محصولات، تکنولوژی در مد و گردهمایی نخبه‌های مد و فشن دنیا را در رویدادهایی با نام فشن سامیت‌ها، همفکری و برنامه‌ریزی در خصوص مشکلات صنعت مد و ارائه راه‌حل‌های مناسب را به عنوان مهم‌ترین عوامل موفقیت و توسعه صنعت مد در دنیا برشمرد.

او گفت: با توجه به حضور چندین ساله مجموعه مدو در صنعت مد و برگزاری دو دوره رویداد کارآفرینی مدوتک، و تحقیق و بررسی در خصوص صنعت مد داخلی و همینطور عوامل موفقیت این صنعت در دنیا به این جمع‌بندی رسیدیم که مهمترین مشکل برای رشد و توسعه صنعت مد داخل عدم ایجاد بستری مناسب جهت تعامل و همکاری تمامی فعالان صنعت مد در ایران است.

موسس و مدیر عامل مجموعه "مدو" با اشاره به اینکه راه‌حل ما برای این مشکل کمک به ایجاد بستری مناسب جهت تعامل و همکاری تمامی فعالان این صنعت خواهد بود اظهار داشت: نام این پلت‌فرم مد و سامیت است. مد و سامیت به عنوان سالانه مد و کسب و کار ایران قصد دارد تا با برگزاری این رویداد بتواند ضمن گردهمایی فعالان این صنعت به رشد و بهبود کسب و آن‌ها، رشد دانش، کسب تجربه و معرفی آخرین ایده‌ها و کالکشن‌های طراحان و تجاری‌سازی محصولات مد قدم بردارد. مد و سامیت قصد دارد در سال‌های آتی به مهمترین رویداد کسب و کار منطقه تبدیل شود و تلاش خواهد کرد تا صنعت مد ایران و آوازه طراحان ایرانی را جهانی کند.

photo_2018-06-12_11-08-38

رویداد کسب و کار "مد و سامیت" در چهار بخش با نام‌های مد و دیزاین، مد و تک، مد و تاک و مد و ورکشاپ برگزار خواهد شد.

در بخش مد و دیزاین ۴۰ طراح به ارائه و نمایش آخرین کالکشن خود خواهند پرداخت و با تقویت چهره و هویت برندشان، جایگاه خود را در بازار پر رقابت مد و لباس تقویت خواهند کرد. در بخش مد و تاک هشت فرد موفق در صنعت مد و لباس از تجربه‌ها و دستاوردهایشان صحبت خواهند کرد.

همچنین به منظور افزایش سطح دانش. و توانمندی افراد در این حوزه چهار ورکشاپ با محوریت کسب و کار در صنعت مد برگزار خواهد شد. در بخش مد و تاک شش استارت‌آپ حضور خواهند داشت و با معرفی قابلیت‌های محصولات خود خواهند پرداخت.

این رویداد به مدت ۲ روز و در تاریخ 25 و 26 مردادماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار خواهد شد و در این حین میزبان تمامی فعالان صنعت مد و لباس، طراحان، رسانه‌ها، سرما‌یه‌گذاران، علاقه‌مندان به مد خواهد بود.