سرویس مد و لباس هنرآنلاین: داوود شرقی تولیدکننده محصولات پوشک اسلامی با برند "عفیف" درباره نقش و جایگاه نمایشگاه‌های حوزه مد و لباس به‌ویژه در حیطه پوشاک اسلامی به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: از ابتدای فعالیتمان بنا را بر این گذاشتیم که از صفر تا صد محصولاتمان را از متریال ایرانی استفاده کنیم و این مهم نیز حاصل شد.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه طی سال نمایشگاه‌های متعددی در حوزه مد و لباس برپا شده که منجر به ارتباطی مؤثر میان تولیدکنندگان و مخاطب می‌شود اظهار داشت: یکی از مزیت‌های برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس آن است که دست واسطه‌ها در امر عرضه محصولات کوتاه می‌شود.

شرقی در ادامه به لزوم حمایت از کارآفرینان در عرصه پوشش اسلامی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امکانات و شرایط مناسبی برای تبلیغات ما و محصولاتمان وجود ندارد، اما همچنان به حمایت‌های مادی و معنوی مدیران دولتی و بخش خصوصی امیدواریم.

مدیر برند "عفیف" با تأکید بر اینکه در حال حاضر محصول ایرانی با بهترین کیفیت و کمترین سود ممکن در بازار مصرفی توزیع می‌شود بیان کرد: فضای رقابتی میان تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد که البته عادلانه نیست و وجود برندهای خارجی حتی در حوزه محصولات عفاف و حجاب هم کار را بیش از پیش بر ما دشوار کرده اما با این وجود نمایشگاه‌ها بستر جدیدی در راستای هم‌افزایی فعالان ایرانی فراهم آورده است.

این تولیدکننده تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های عرضه پوشاک به دلیلِ جریان سازی در کشور تأثیرگذار است، از سوی دیگر تعاملاتی که بین فعالان و برگزارکنندگان در این بخش‌ها ایجاد می‌شود، سبب می‌شود تا تجربه‌هایی کسب کنند و آشنایی با تازه‌های این حوزه کمک ارزنده‌ای به رشد و پیشرفت فعالیت‌ها دارد.

شرقی در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم مروج حجاب اسلامی باشیم باید بدانیم که این مهم در سایه حمایت از آنانی حاصل می‌شود که دغدغه ترویج آن را دارند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

او در خاتمه گفت: گاهی برخی بی‌توجهی به موضوعاتی مهم تولیدکننده ایرانی را از ادامه مسیر مأیوس می‌کند پس باید مراقب کاستی‌ها باشیم. به‌عنوان مثال در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم برندها در دو سالن حضور داشتند و از آنجا که ورودی این بخش از سالن A بود، استقبال از غرفه‌های موجود در سالن B به شکل قابل توجهی کاهش یافت و همین مسئله انتقاد بسیاری از برندها را در بحث چینش غرفه‌ها به دنبال داشت.