سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم در حالی از آغازین روزهای برپایی این دوره از نمایشگاه میزبان طیف وسیعی از مراجعین شد که برای چندمین بار متوالی این تجربه را پشت سر می‌گذاشت و در جمع بسیاری از خریداران این طیف محصولات حوزه مد و لباس، بستر مناسبی برای تأمین مایحتاجشان فراهم آورد.

حال باید به این پرسش پاسخ داد که برندسازی در حوزه عفاف و حجاب تا چه اندازه مورد توجه مسئولین امر قرار گرفته و نگاه آنها به این جریان تا چه اندازه بلندمدت بوده است؟

آنچه مسلم است توجه ویژه به طراحی مد در این حوزه، محصول نوعی سبک زندگی بوده که در جوامع مسلمان رواج پیدا کرده تا جاییکه شاهد آنیم که در فشن شوهای کشورهای اروپایی و آمریکایی هم به بخش پوشش اسلامی توجه ویژه‌ای شده و این مهم نشان از آن دارد که بازار مناسبی در سراسر جهان فراهم است.

از سوی دیگر باید مراقب بود که اگر قرار است مد اسلامی را در کشور توسعه دهیم به مرگ زودرس برندها دچار نشویم چرا که این عمر کوتاه که متأسفانه در کشور ما نه فقط در حوزه مد و لباس که در تمامی بخش‌ها مشهود است محصول تفکری جریان ساز و اثر گذار در ئنیای فشن است و متأسفانه در کشور ما محصول نگاه کوتاه‌مدت که در ناخودآگاه جمعی همه ما وجود دارد و مانع از برنامه‌ریزی بلندمدت می‌شود. مردم ما، به اینکه هر روز تکانه‌ای را در زندگی انتظار بکشند، عادت دارند.

امروز با نگاهی به بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم شاهد تحولی بنیادین در زمینه طراحی و تولید محصولات این حوزه هستیم اما جا دارد برندها برای ماندگاری در این بخش و توسعه فعالیت‌ها در عرصه صادرات برنامه ریزی بلند مدت را هم در دستور کار قرار دهند.

البته که اگر هم قرار است در این حوزه سرمایه گذاری داشته باشیم نیازمند ثبات و امنیت دراز مدت هستیم که شاید این بخش از قضیه از اختیار فعالان عرصه مد و لباس خارج باشد.

صاحبان برند و حتی فعالان حوزه عفاف و حجاب که شاید بیش از دیگران بر ماده اولیه ایرانی و طراحی داخلی تکیه دارند هر لحظه نگران قیمت ارز و کاهش ارزش سرمایه‌هایشان هستند.

با این وجود حضور 130 غرفه در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم نشان از آن دارد که توانسته‌ایم به برندسازی در این حوزه نزدیک شویم و شاید بتوانیم نیم نگاهی هم به صادرات داشته باشیم.

ضرورت تداوم تولید ما توجه به برندسازی محصولات عفاف و حجاب در سطح منطقه ای و صادرات بین‌المللی است  و این نکته را هم به خاطر داشته باشیم که ضرورت توجه به به نیازهای بازار ملی نباید نگاه فعالان حوزه مد اسلامی را از نگاه به بازار خارجی بازدارد.