سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب "مستور" به‌منظور تبیین فرهنگ عفاف با زبان شعر در حالی برگزار شده است که وجه تمایز این کنگره، توجه آن به اشعار با نگاه نو در زمینه عفاف اجتماعی است.

اشعار در همه قالب‌های کلاسیک و نو، ترانه و سرود، شعر کوتاه، و... پذیرفته شده و بخش ویژه نیز به شعر کودک و نوجوان اختصاص دارد که قرار است از 14 تن از شاعران به‌عنوان برگزیده این کنگره تجلیل شود.

این کنگره به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه فرهنگی هنری توسعه هنرهای معاصر و آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود و سیدحمیدرضا برقعی نیز دبیری آن را بر عهده دارد.

برقعی با اعلام خبر پایان کار این رویداد در تاریخ 5 خردادماه به میزبانی بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: خوشبختانه امسال به لحاظ کیفی رشد چشمگیری در آثار رسیده به دبیرخانه را شاهد بودیم و به گفته هیئت داوران این دوره، نگاه شعرا در باب عفاف و حجاب بسیار تخصصی شده است.

او با اشاره به اینکه، آئین اختتامیه سومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب، شنبه 5 خردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و به میزبانی بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود، اظهار داشت: هرچند در این دوره به دلیل محدودیت زمان، آثار کمتری نسبت به دوره‌های قبل به دبیرخانه جشنواره رسید، با این وجود بیش از 1000 اثر در سه مرحله مورد داوری قرار گرفتند.

دبیر سومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب ادامه داد: کتاب سومین دوره کنگره نیز در روز اختتامیه رونمایی خواهد شد که وجه تمایز این کتاب با دو دوره قبلی جشنواره، چاپ آثار برگزیده دیگر دوره‌ها در سومین کتاب است.

برقعی با تأکید بر توجه ویژه این دوره از جشنواره به شعر کودک و نوجوان بیان کرد: به‌طور مثال یکی از نیازهای مبرم کتاب‌های درسی به گفته بسیاری از مدیران آموزشی کشور، نبود شعر و ترانه‌های جدید در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب است که امیدواریم با انجام رایزنی‌های لازم، شاهد چاپ آثار برگزیده این بخش در کتب درسی باشیم.

او افزود: این مهم در دوره‌های قبل و با توجه به رویکردهای کنگره در ارتباط با لزوم توجه به شعر کوتاه و نظر به مذاکرات انجام‌شده میان کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و شهرداری تهران، شاهد درج آثار برگزیده بر روی بیلبوردهای سطح شهرها در هفته عفاف و حجاب بودیم.