سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، هفته پیش با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ افتتاح شد.

این پارک نخستین پارک علم و فناوری در حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر است که با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و جهاددانشگاهی به منظور تبدیل ایده‌های نو در حوزه‌هایی همچون صنایع دستی، گردشگری، رسانه‌های تصویری و علوم انسانی به محصول و فناوری‌های نوین، در کشور شروع به کار کرده است.

پروانه قاسمیان، مدیر گروه رشته طراحی پارچه و لباس دانشگاه علم و فرهنگ درباره نقش و جایگاه این پارک ملی در راستای حمایت از دانشجویان حوزه مد و لباس کشور به خبرنگار هنرآنلاین گفت: خوشبختانه امروز در فضای دانشگاهی با دانشجویانی در حیطه طراحی پارچه و لباس سر و کار داریم که صاحب ایده، متفکر و خلاق هستند و فراهم آوردن محیطی برای شکوفایی و توسعه هنر آنان می‌تواند نقش مهمی در راستای حمایت از هنرجویان ایفا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه پایان‌نامه‌های برگزیده دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند کاربردی شوند اظهار داشت: بخشی از هزینه پایان نامه‌های کاربردی مورد حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور قرار می‌گیرد اما لازم است بستری مناسب برای عملی ساختن طرح‌های مؤثر آنان فراهم شود و بدون شک پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد زمینه لازم برای رسیدن به این هدف ایفا کند.

قاسمیان افزود: حوزه مد و لباس عرصه‌ای مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار است و بهتر آنکه افراد تحصیلکرده در آن جذب کار شده و سالهاست که اتصال میان بخش طراحی و صنعت در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه توسعه اقتصاد و فرهنگ در گرو حمایت از هنرمندان و هنرجویان است بیان کرد: قرار است در پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، یک جایگاه اختصاصی برای حوزه مد و لباس در نظر گرفته شود و طی همین چند روز هم چندین برند با بازدید از این مجموعه آمادگی خود را برای حمایت از دانشجویان اعلام کرده‌اند.

او در خاتمه گفت: سایر فعالیت‌های دانشگاه علم و فرهنگ نیز همچون برپایی نمایشگاه‌ آثار دانشجویان و جشنواره‌های بین دانشگاهی در سال جدید به شکل جدی دنبال می‌شود و برخی از تولیدکنندگان هم با حضور در زمان برپایی چنین رویدادی، حمایت خود را در راستای خرید طرح‌های برگیده دانشجویان و تولید انبوه اعلام می‌کنند.