به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره نقش تن‌پوش، محمود ارژمند، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر درباره اهمیت و ضرورت برپایی این رویداد گفت: جشنواره‌ها، بستری برای اعتلای فرهنگ و هنر کشورمان هستند و خلاقیت و هنر جوانان و دانشجویان را به میدان می آورند و هریک بنا بر اقتضائات زمان می‌توانند بسیار اثرگذار عمل کنند.

او با تأکید بر لزوم حمایت همه جانبه از جشنواره‌ نقش تن‌پوش به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای عرصه مد و لباس اظهار داشت: این جشنواره نه تنها فرصتی مغتنم برای هنرمندان این عرصه است بلکه می‌تواند زمینه را برای ورود طرح‌های مطلوب و درخور بر روی یکی از کاربردی ترین کالاهای پوششی یعنی تن‌پوش یا تی شرت فراهم کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنردر ادامه افزود: هنرمندان می‌توانند با مروری بر سنت‌ها و آداب و رسوم کشورمان دست به طراحی بزنند و از سویی دیگر شادی و پویایی جامعه را در این فرصت با هنرمندی خود به ارمغان آورند.

ارژمند با تأکید بر اینکه الگو سازی و ترویج استفاده از طرح‌ها و نقش‌های ایرانی و اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه در انواع لباس‌ها و کمک به بهبود پوشش در جامعه یک ضرورت به شمار می‌رود، اظهار داشت:  شناسایی استعدادهای هنری جوان و مستعد در بستر جشنواره نقش تن‌پوش انجام می‌شود و خوشبختانه شاهد تجاری سازی طرح‌های منتخب جشنواره هستیم که این اتفاق مبارکی است و باید ادامه یابد.

او در خاتمه گفت:  بهبود فضای کسب و کار هنرمندان جوان، عمومی سازی دسترسی به محصولات فرهنگی و توسعه دیپلماسی فرهنگی و هنری باید سرلوحه برگزار کنندگان جشنواره نقش تن‌پوش قرار گیرد چرا که این رویداد ظرفیت‌های مناسبی برای برگزاری بین‌المللی دارد و لازم است جهاددانشگاهی دانشگاه هنر به عنوان متولی برگزاری، ضمن تقویت ارتباط میان بخش صنعت و دانشگاه در مسیر ورود آثار منتخب به بازار گام‌های مؤثرتری را بردارند.

ششمین جشنواره سراسری نقش تن پوش، اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۷ توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر با همکاری دانشگاه هنر برگزار می شود.