سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از بسترهایی که همه ساله به فروش مجموعه‌ای از صنایع دستی کمک می‌کند و تا حدودی موجب رونق در این حوزه می‌شود، برپایی نمایشگاه‌های فصلی است.

در چنین شرایطی، یکی از اصناف و بخش‌ها به حوزه مد و لباس مربوط می‌شود که اینچنین نمایشگاه‌هایی به فروش محصولات برندهای داخلی و تولیدکنندگان کمک شایانی می‌کند.

در هفته گذشته، مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور درباره میزان فروش صنایع دستی در نمایشگاه‌های عیدانه بیان کرد که در نمایشگاه عیدانه امسال حدود ۷۰۰ میلیون تومان فروش صنایع‌دستی را داشتیم که رقم قابل توجهی نبود، ما برای افزایش رقم فروش نمایشگاه عیدانه امسال راهکارها و برنامه‌های جدید داریم که این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.

البته او اذعان داشته که آماری که اعلام می‌شود باید براساس مستندات و دقیق باشد، صادرات در حوزه صنایع‌دستی براساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی اعلام می‌شود و ما هیچ‌گونه دخل و تصرفی در این آمار نداریم.

به گفته محمودیان، براساس آماری که به صورت دقیق از مدیران کل استان‌ها دریافت شده است، ۱۰ هزار و ۴۳۰ غرفه در قالب بازارچه‌های صنایع‌دستی در سراسر کشور، ۶۲ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.