سرویس مد و لباس هنرآنلاین: معمولاً در اجراهای ارکسترال موسیقی، متحدالشکل بودن لباس‌ها یکی از ویژگی های بارز همه نوازندگان و دست اندرکاران گروه موسیقی است که این امر علاوه بر طرح و دوخت در وحدت رنگی لباس‌ها نیز به چشم می‌خورد.

قطعاً  تنوع رنگی و عدم استفاده از رنگ‌های خنثی و مطلق در یک برنامه هنری که محوریت آن نوازندگی هنرمندان موسیقی  آن هم با استفاده از ابزار و ادوات موسیقی است تمرکز مخاطب را بیشتر از آنکه به خود اجرای اثر هنری جلب نماید به مسائل حواشی معطوف سازد.

در نتیجه در همه دنیا و در اجرای آثار موسیقی آن هم به شکل جمعی و در قالب کنسرت و اجرای ارکسترال شاهد هستیم که تمامی نوازندگان با لباس های رسمی در قالب طرح های کلاسیک و اغلب با رنگهای خنثی سیاه و سفید بر صحنه اجرا حاضر می شوند.

هاکوپیان، برند شناخته شده حوزه مد و لباس که طراح و تولیدکننده البسه ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای کنسرت در آستانه جام جهانی است نیز با چنین فرضی به تهیه پوشاک نوازندگان این دو گروه موسیقی که قصد اعزام به روسیه را دارند پرداخته است.

لباس مردانه شامل کت و شلوار معمول و عرف پوشش رسمی مردانه و پوشاک زنانه نیز شامل یک کت جلو بسته و دامن مشکلی بلندی است که تمام پا را پوشانده است.

تنها نکته ویژه‌ای که در طراحی لباس بانوان نوازنده این دو گروه موسیقی می‌توان مشاهده کرد، روسری و یا سرپوشی است که با رنگ بنفش پررنگ و یا بهتر بگوییم بادمجانی طراحی و دوخته شده است که در مقایسه با پیراهن سفید با یقه دیپلماتیک نوازنده مرد، تضاد رنگی مناسب و البته نامحسوسی را به قدری که تنوع ایجاد کند اما همچنان تمرکززادیی از مخاطب را نسبت به اصل برنامه یعنی اجرای موسیقی موجب نشود، ایجاد کرده است.

به هر روی اتفاق درخور توجهی در آستانه جام جهانی 2018 رقم خورد و طی روزهای گذشته تن‌پوش‌های طراحی و تولیدشده توسط شرکت "هاکوپیان" که قرار است بر تن اعضای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی در اجراهای رسمی در جام جهانی شود، طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت هاکوپیان و علی‌اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی در هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد.

در ادامه تصاویری ازاین مراسم و لباس طراحی شده توسط برند هاکوپیان را ببینید:

رونمایی+از+لباس_های+ارکستر+ملی+ایران+و+ارکستر+سمفونیک+تهران++در+جام+جهانی+در+هتل+اسپیناس+پالاس+ (3)

رونمایی+از+لباس_های+ارکستر+ملی+ایران+و+ارکستر+سمفونیک+تهران++در+جام+جهانی+در+هتل+اسپیناس+پالاس+ (2)

رونمایی+از+لباس_های+ارکستر+ملی+ایران+و+ارکستر+سمفونیک+تهران++در+جام+جهانی+در+هتل+اسپیناس+پالاس+ (3)

رونمایی+از+لباس_های+ارکستر+ملی+ایران+و+ارکستر+سمفونیک+تهران++در+جام+جهانی+در+هتل+اسپیناس+پالاس+ (1)