سرویس مد و لباس هنرآنلاین: قرار است همزمان با روز ملی ارتباطات و روابط عمومی و در تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه، نخستین جشنواره مد و رسانه به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شود.

سیدسعید میرمحمد صادق دبیر نخستین جشنواره مد و رسانه ضمن اعلام خبر تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد تا تاریخ 20 فروردین‌ماه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از آنجا که رسانه‌ها نقش بسزایی در توسعه و ترویج مبانی فرهنگی، هنری و اجتماعی ایفا می‌کنند و مد و لباس نیز یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی هر سرزمینی به شمار می‌رود، نیاز بود تا به‌منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل رسانه‌ها با این حوزه، جشنواره‌‌ای برگزار شود.

میرمحمد صادق با اشاره به اینکه هدف غایی، نگاه تخصصی خبرگزاری‌ها به حوزه مد و لباس است اظهار داشت: مشارکت مؤثر اصحاب رسانه و تقویت تعامل طراحان، تولیدکنندگان و مدیران سیاست‌گذار حوزه مد با رسانه‌ها از ضروریات به شمار می‌رود و امیدواریم این رویداد به پررنگ‌تر شدن پرداخت ویژه به حوزه مد و لباس در صفحات تخصصی منتهی شود.

او افزود: تبیین لباس به‌عنوان کالا و در زمره صنایع فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که ما در کشورمان، بازاری درخور توجه داریم و از سویی دیگر همه ساله میزبان جمع کثیری از گردشگران خارجی هستیم پس لازم است با حساسیت بیشتری در مسیر تقویت و افزایش بهره‌وری از هنر صنعت مد ایرانی اسلامی گام برداریم.

دبیر نخستین جشنواره مد و رسانه بر نقش رسانه‌ها در مد پذیری مناسب جامعه تأکید و تصریح کرد: تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه‌ مد و پوشش در برنامه ما قرار دارد چرا که معتقدیم این گروه می‌توانند از جایگاه مؤثری در امر مدسازی برخوردار باشند.

میرمحمد صادق به محورهای موضوعی نخستین جشنواره مد و رسانه اشاره کرد و گفت: آثار بایستی با رویکرد مد و فرهنگ و همچنین مد و اقتصاد به دبیرخانه رویداد و در قالب‌هایی همچون خبر، گزارش، گفتگو، یادداشت و مقاله ارسال شوند.

او همچنین به بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری اشاره کرد و گفت: از آنجا که رادیو و تلویزیون نقش بسیار مؤثری در تبلیغ و ترویج به‌کارگیری از مد و لباس اسلامی ایرانی ایفا می‌کنند، امید است در سال جدید شاهد افزایش ساعات پخش برنامه‌های تولیدی در این حوزه باشیم و در جشنواره نیز برنامه‌هایی همچون مستند، ترکیبی، گفتگو، نمایشی، گزارش، آنونس فرهنگی، نماهنگ، تیزر، نمایشی داستانی و پویانمایی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات برگزاری نخستین جشنواره مد و رسانه به سایت iranmode.com مراجعه کرده و یا با شماره 66722312 تماس بگیرند.