سرویس مد و لباس هنرآنلاین: خاتون شهبازی مدیر مسئول مؤسسه مد و لباس "چیامد" درباره حضور پررنگ مؤسسات در هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: جشنواره مد و لباس فجر در سال‌های اخیر همچون نهالی رشد کرده و کم کم به ثمر نشسته است. یکی از مصادیق این رشد، حضور پررنگ مؤسسات در این دوره از جشنواره بوده که در قیاس با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

شهبازی با اشاره به نقاط قوت در مکان برگزاری، غرفه بندی ها و نحوه مدیریت و سازماندهی بخش مؤسسات مد و لباس و علمی دانشگاهی این دوره از جشنواره اظهار داشت: البته انتظار می‌رود زمانی که در این بخش شاهد پیشرفت و رشد بوده‌ایم، مخاطبان بیشتری هم از این رویداد استقبال کنند چرا که عرصه مد و لباس به تمام مردم تعلق دارد و آحاد جامعه در این حوزه ذینفع هستند.

مدیر مسئول مؤسسه مد و لباس "چیامد" افزود: عرصه مد و لباس تنها به جامعه زنان تعلق ندارد و تمامی اقشار جامعه باید با این مقوله درگیر و پیگیر رویدادها باشند. به نظر می‌رسد تبلیغات درخوری برای جشنواره ای در حد و اندازه فجر نداریم و شاید این بزرگترین نقطه ضعف در برپایی جشنواره باشد.

او ادامه داد: رویکرد رسانه‌ای اهمیت ویژه‌ای در امر معرفی اهداف و چشم‌اندازهای یک رویداد هنری و فرهنگی برخوردار دارد. این در حالی است که چشم‌انداز عام مخاطبین نسبت به این رویداد تاکنون به گونه‌ای بوده است که تصور می‌کنند جشنواره فجر تنها به قشر خاصی از افراد تعلق دارد.

شهبازی درباره برنامه‌های مؤسسه مد و لباس "چیامد" در سال گذشته اظهار داشت: دو کالکشن فصلی "توسان" و "زمسان" را در سال گذشته رونمایی کردیم و 100 طرح نیز نشان شیما دریافت کردند و امیدواریم این روند در سال جاری پربارتر از گذشته طی شود.

مدیر مسئول مؤسسه مد و لباس "چیامد" ابراز امیدواری کرد در سال آینده تمام بخش‌های جشنواره به شکل متمرکز و در کنار یکدیگر برگزار شود تا شاهد هم افزایی بیشتر و ایجاد فضای بهتر برای تبادل اطلاعات باشیم.

او گفت: مجوز رسمی نیز برای برپایی یک سایت در سال جدید گرفته‌ایم تا یک فضای معرفی برای طراحان لباس فراهم شود و در مقام یک مؤسسه تلاش کنیم که نقص کمبود پایگاه اینترنتی در عرصه مد و لباس هم جبران شود.