سرویس مد و لباس هنرآنلاین:  ارتباط بین تجارت و تکنولوژی دیر زمانی است که وجود داشته و ادامه دارد. امروز که یکی از محبوب‌ترین روش‌های تجارت خرید اینترنتی در دنیای وب است. شما می‌توانید در زمان‌های پرت، در هر زمان و مکان حتی با لباس خواب می‌توانید این کار را بکنید.

به معنای واقعی هر کسی می‌تواند صفحه اینترنتی خود را ساخته و کالاهای مورد نیازش را در آن ارائه دهد. البته تاریخچه تجارت الکترونیکی با تاریخچه اختراعات قدیمی مثل کابل، مودم، الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت پیوند خورده‌است.

خرید و فروش اینترنتی در دنیای امروز آنچنان رونق گرفته که برخی صنوف، این موضوع را دلیل کسادی بازار سنتی خود می‌دانند و معتقدند رکود در بازار آن‌ها و نبود تقاضا در بازار به صورت حضوری و خرید و فروش سنتی به دلیل عرضه و تقاضا در دنیای مجازی است.

از سوی دیگر رونق تجارت الکترونیک یکی از موضوع‌های مهم و اساسی است که باید در دستور کار قرار گیرد و رتبه ۷۷ ایران از بین ۱۳۷ کشور در این حوزه را ارتقا دهد.

دراین بین، بحث پیرامون تنظیم بازار مد و لباس کشورمان نیز وجود دارد و اینکه خرید و فروش‌های اینترنتی تا چه اندازه به این امر کمک می‌کنند و یا بالعکس مخرب و ناکارآمد هستند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر،  بازار ایران حداقل در حوزه پوشاک چندان با رکود روبه‌رو نیست و اگر هم رکودی مشاهده می‌شود در امر توزیع است و نه تولید که شاید این مسئله هم به متعادل نبودن ترازوی عرضه و تقاضا برمی‌گردد.

اما آنچه مسلم است این که روزهای پایانی سال گذشته و گزارش‌های میدانی، حاکی از آن بود که نه تنها تجارت الکترونیک در عرصه مد و لباس در کشورمان به جایگاه واقعی خود دست نیافته است بلکه مردم همچنان ترجیح می‌دهند به بازار بروند و با تحمل مشکلات ترافیک، جای پارک و... به شکل حضوری نیاز خودرا مرتفع سازند.