سرویس مد و لباس هنرآنلاین: امیر غلامی معاون انتشارات بین‌المللی حافظ با اعلام خبر چاپ و انتشار ژورنال تخصصی طرح‌های مد و لباس دارنده نشان "شیما" به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: متأسفانه تعداد نشریات فعال در حوزه مد و لباس در قیاس با دیگر حوزه‌های هنری همچون تئاتر و سینما بسیار محدود است و این در حالی است که بارها بر نقش رسانه در شکل‌های مختلف آن از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، رسانه ملی گرفته تا ژورنال‌ و شبکه‌های اجتماعی تأکید شده است.

معاون انتشارات بین‌المللی حافظ افزود: موضوع اطلاع‌رسانی در حوزه مد و لباس اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌تواند در مقام جریان‌ساز ظاهر است.

او گفت: بر این اساس، تلاش می‌کنیم با چاپ و معرفی طرح‌های دارای شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی با نام اختصاری نشان "شیما" که از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور صادر می‌شود، نقش خود را در زمینه معرفی طراحان مستعد ایرانی به جامعه تولید کننده و صاحب برند ایفا کنیم.

غلامی با اشاره به اینکه لازم است مجلات و ژورنال‌ها با رعایت تمامی شئون بیش از هر زمان دیگری به معرفی و فرهنگ‌سازی در زمینه مد و لباس اسلامی و ایرانی توجه کنند اظهار داشت: ما در تمام دوره‌های جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر حضور داشته‌ایم و همه ساله شاهد آنیم که برخی مؤسسات فعال در زمینه چاپ مجله و ژورنال در این رویداد حضور به هم می‌رسانند، با این وجود تعداد نشریات این حوزه بسیار کم است. امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش مکتوبات و نشریات در عرصه مد و لباس باشیم.