به گزارش هنرآنلاین، دومین دوره‌ سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تهران با نگاهی پژوهش‌محور، هفتم تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

مهم‌ترین هدف سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تهران تدوین و تحقیق نگاه آکادمیک بر طراحی صحنه‌ و لباس ذوقی و سلیقه‌ای و نیز تلاش برای رسیدن به یک نگاه علمی و اندیشه‌ورزانه در طراحی و اجرای یک اثر است.

مهلت ارسال مقالات و ارسال آثار تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ و زمان اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ خواهد بود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در تاریخ ۷ فروردین برای ثبت نام در کارگاه‌های آموزشی و سمینارها اقدام کنند.

دومین دوره‌ سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تهران در بخش رقابتی شامل:

بخش تئاتر (تمامی آثار طراحی صحنه و لباس در حوزه‌ تئاتر که در بازه‌ زمانی یک فروردین ۹۶ الی ۲۹ اسفند ۹۶ اجرا شده‌اند).

بخش فیلم (فیلم‌های بلند سینمایی، ویدیویی و فیلم‌های کوتاه زیر ۳۰ دقیقه).

بخش پژوهش، تألیف، ترجمه، گردآوری، کتاب (فارسی، لاتین)، تألیف، ترجمه، گردآوری، مقالات (فارسی، لاتین)، دستاوردها و تجارب از یک اجرای طراحی صحنه و لباس.

بخش کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی و سمینار.

بخش نمایشگاه و بخش بین‌الملل خواهد بود.

نظریه‌ها و رویکردهای نوین طراحی صحنه و لباس معاصر، آسیب‌شناسی علمی طراحی صحنه و لباس در تئاتر و سینمای ایران، شیوه‌های برخورد با متن برای طراحی صحنه و لباس، طراحی صحنه و لباس در محیط‌های غیرمتعارف و تأثیرات تکنولوژی بر طراحی صحنه و لباس از جمله محورهای پیشنهادی دبیرخانه‌ سمپوزیوم بین‌المللی طراحی‌ صحنه و لباس تهران در این دوره است.

ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر در تمام بخش‌ها تنها از طریق سایت سمپوزیوم http://tisscd.com انجام می‌گیرد. همچنین فایل راهنمای نگارش مقالات در پیوست فراخوان در سایت درج شده است.