سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هر سال در دنیای مد سبک‌ها و مدل‌های مختلفی مد می‌شوند که تنها بعضی از آن‌ها بسیار محبوب و رایج می‌شوند که بدون شک بسیاری از مصرف‌کنندگان و مخاطبان این مدها حتی نام صاحبان آن برندها را هم نمی‌شناسند.

از سویی دیگر بسیارند مدنویسانی که قلمشان تأثیر بسزایی در معرفی این افراد و محصولاتشان داشته و از تمام فرصت‌هایی که پیش می‌آید استفاده می‌کنند تا بتوانند مجلات پر طرفدار خود را رونق بخشند و در فضای رقابتی رسانه‌های مکتوب بتوانند.

بدون شک از تأثیرگذاران دنیای مد و لباس، سردبیران مجلات و سرویس‌های خبری هستند و در این بین نخستین اسمی که به ذهن‌ همه می‌آید، نام آنا وینتور، سردبیر مجله "ووگ" است.

در این مطلب قصد داریم به معرفی هشت چهره برتر مجلات مد بپردازیم:

1- کارمل اسنو و دایانا وریلند:

کارمل اسنو از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۵۸ در مجلات هارپرز بازار حضور داشت و شعار وی" زیبایی یعنی سلیقه خوب به اضافه کمی جرات" بود.

2- گریس میرابلا:

در نیوجرسی متولد شد و در دهه شصت جایگزین دیانا وریلند شد. در آن مدت باعث معروف شدن کالوین کلین نیز گردید او مدتی برای مجله ووگ مقاله می‌نوشت و در نهایت مجله خود با نام میرابلا را تأسیس کرد.

3- اینگرید سیشی:

 در سال ۱۹۵۲ در کشور آفریقای جنوبی بدنیا آمد منتقد و نویسنده مجلات بسیاری بوده و در اداخر عمرش در مجله وینیتی فیر بود.

4- فرانکا سوزانی:

 متولد ۱۹۵۰ در کشور ایتالیا که از سال ۱۹۸۸ سردبیر مجله ووگ ایتالیا شد.

5- آنا وینتور:

و اما آنا وینتور، سردبیر مشهورترین مجله مد و فشن در دنیا یعنی مجله ووگ است. این مجله هم اکنون در بیش از 20 کشور جهان به صورت همزمان منتشر می‌شود. آنا وینتور به چند چیز در دنیا معروف است: سردبیری مجله ووگ، مدل موهای کوتاه، عینک آفتابی تیره، رفتار بسیار سرد و کفش‌های پاشنه بلندش. وینتور در سه نوامبر 194 در لندن به دنیا آمد. پدر او چارلز وینتور سردبیر London Evening Standard و مادرش نیز فعال در زمینه‌های بشردوستانه بود.

6- لیز تیلبریز:

او سال ۱۹۴۷ متولد شد و در سال ۱۹۹۹ فوت کرد اواخر عمر او با عنوان سردبیری در مجله هارپرز بازار گذشت که با تحولات فراوانی نیز روبه رو شد.

7- گلندا بیلی:

متولد ۱۹۵۸ در کشور انگلیس و سردبیری مجلاتی چون ماری کلر و هارپرز بازار بوده است.

8- روبین گیوان:

 متولد ۱۹۶۵ نویسنده سابق بخش مد روزنامه واشنگتن پست و برنده جایزه پولیترز.