به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره، روز شنبه 12 اسفندماه 96 و از ساعت 10:30 کارخود را در تالار رودکی و وحدت آغاز می‌کند و در همین روز، بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت این دوره از جشنواره به ایستگاه پایانی می‌رسد.

برپایی دو کارگاه‌ آموزشی از سوی اساتید دانشگاه "برارا" کشور ایتالیا و دانشگاه "مدآرت" فرانسه از مهمترین بخش‌های جنبی این رویداد است.

بخش بین الملل درنظر دارد تا بخش ویژه رقابتی را به بخش های مختلف خود اضافه نموده و به نفر اول طاووس طلایی اهدا کند.

ایجاد انگیزه برای حضور طراحان در عرصه های بین المللی، ایجاد انگیزه برای طراحان جهت ورود به بازارهای بین المللی، ایجاد ارتباط وسیع تر و موثرتر میان دبیرخانه بخش بین الملل و طراحان فعال در عرصه بین الملل، ایجاد پلی برای ارتباط هرچه بیشتر طراحان با بخش بین الملل جشنواره و حضور فعال در این بخش، شناسایی ظرفیت ها و امکانات موجود بین المللی در حوزه طراحان و فعالان حوزه مد و لباس اسلامی، رونق بخشیدن به بخش بین الملل از راه رقابتی و مسابقه ای، ایجاد جذابیت رسانه ای و تشویق طراحان برای حضور هرچه بهتر در برنامه های بین المللی در طول سال از مهمترین اهداف در بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره مد و لباس فجر عنوان شده است.

در این دوره از جشنواره، هنرمندان و صاحبان برند از 10 کشور فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، قزاقستان، افغانستان، عراق، هنر، روسیه و دانمارک حضور دارند.

همچنین مراسم اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با تقدیر از برگزیدگان این بخش‌ها، شنبه 12 اسفندماه 96 در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.