سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهدی محمودی، دبیر بخش فرهنگی هنری، انجمن‌ها و مؤسسات جشنواره‌های مد و لباس فجر و مدیر مؤسسات مد و لباس کشور درباره جزئیات مراسم اختتامیه این بخش که امروز از ساعت 17 در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سه موضوع اصلی را در بحث تقدیرها در بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت لحاظ کرده‌ایم و بر این اساس، سه غرفه برتر با تکیه بر شاخصه‌هایی همچون حضور مستمر و پویا در هفت روز نمایشگاه و تطبیق فعالیت‌هایشان با قوانین بر اساس مأموریت‌های محول شده تقدیر خواهد شد.

دبیر بخش فرهنگی هنری، انجمن‌ها و مؤسسات جشنواره‌های مد و لباس فجر با اشاره به رشد صددرصدی حضور مؤسسات در این دوره از جشنواره گفت: خوشبختانه امسال 33 مؤسسه درجشنواره حضور به هم رساندند که در قیاس با جشنواره ششم و حضور 18 مؤسسه مد و لباس، به جرأت می‌توان گفت که در این بخش رشد صد در صدی را شاهد بوده‌ایم.

محمودی افزود: یکی از بخش‌های موفق و چشمگیر این دوره از جشنواره، بخش کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف بود که با استقبال قابل توجهی هم مواجه شد و یکی دیگر از بخش‌های مراسم اختتامیه امروز به تقدیر از برگزارکنندکان بهترین کارگاه‌ها و نشست‌ها تعلق می‌گیرد.

او گفت: تجلیل از مؤسسات برتر مد و لباس سال بر مبنای برخی شاخص‌ها و عملکرد سالیانه این مؤسسات، بخش دیگر مراسم امروز است که از جمله نکات حائز اهمیت در این باب را می‌توان فعالیت آنها در حوزه مجوز، گردش مالی، میزان انجام پروژه‌های کاربردی، میزان تأثیرگذاری در جغرافیا و گرفتن پروانه دائم یا موقت برشمرد.

محمودی در خاتمه گفت: همین روال در بخش صنعت و علمی دانشگاهی نیز در امر تقدیر از برگزیدگان دنبال می‌شود و امید است در راستای برگزاری چنین رویدادهایی، شاهد رشد کمی و کیفی تمام فعالان عرصه مد و لباس به ویژه در حیطه مؤسسات، صنعت و علمی دانشگاهی در سال‌های پیش رو باشیم.

مراسم اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، شنبه 12 اسفندماه 96 در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.