سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مشکلات صنعت پوشاک یکی و دوتا نیست که در مجال نگارش یک گزارش بتوان به آنها اشاره کرد و برای رفع معضلاتش راهکار ارائه داد.

در حالی که تولیدکنندگان داخلی همواره از فشار واردات قانونی و غیرقانونی پوشاک شکایت دارند و در دولت‌های مختلف یکی از انتظارات اصلی تولیدکننده وضع تعرفه‌های و مالیات‌های بالاست، اما با مرروی بر صنعت پوشاک و نساجی کشور طی ماه‌های اخیر درخواهیم یافت که فعالان این حوزه در پی رفع مشکلات هستند و بخش دولتی و خصوصی تلاش می‌کنند تا اتهام ورشکستگی این صنعت را واهی بنامند.

یکی از این دستگاه‌ها، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است که از بدو تأسیس با تشکیل کمیته صنعت، تلاش کرد تا در مقام طرح مسئله، توجه دستگاه‌های متولی را به سمت این مهم جلب کند.

نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در سالن حجاب

بخش صنعت در تمامی ادوار جشنواره‌های مد و لباس فجر، تلاش کرده تا با همافزایی صاحبان صنعت، این بخش را به طراحان متصل کرده و حلقه مفقوده میان این دو بخش را نمایان و ایجاد کند.

نمونه آن برپایی غرفه‌های نمایش دستاوردهای پارچه در کارخانجات ایرانی و نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی که در ادامه می‌خوانید:

photo_2018-02-28_14-20-06

و اما  اگر تا همین چند روز پیش تصور می‌شد که حلقه مفقوده در صنعت پوشاک ایران برندسازی است، این روزها با حضور در بخش ویترین ملی هفتمین جشنواره مد و لباس فجر به میزبانی برج میلاد درخواهیم یافت که این مهم در حد استانداردهای جهانی حاصل شده و سرمایه‌های سرگردانی که پیش از این در بخش خصوصی وجود داشت، امروز به سمت برندسازی سوق پیدا کرده است.

صنعت پوشاک می‌تواند اشتغال‌زایی داشته باشد و امید است با حضور صاحبان برند در بخش نمایش آثار به میزبانی تالار وحدت، علاوه بر کشف استعدادهای نو، به جذب آنها در حیطه تولید با حفظ رویکرد توجه به فرهنگ و هنر ایرانی در تمامی بخش‌های لباس اجتماع، لباس مجلسی، زیورآلات، کیف و کفش و ...کمک کنند.

photo_2018-02-28_15-04-39

از دیگر بخش‌های هفتمین جشنواره مد و لباس فجر، بخش دیدار با اساتید است که همه روز به میزبانی تالار وحدت و با حضور چهره‌های پیشکسوت و نام‌آشنایی چون زهره روح‌فر، مهپاره اکبری، مهرآسا غیبی، حسین یاوری و بهراد امیرسلمانی برپاست.

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، روزانه و با هدف تجلیل از زحمات، ارج نهادن به فعالیت‌ها و شناساندن چهره‌های شاخص هنر صنعت پوشاک به جامعه، میزبان جمعی از طراحان، اساتید دانشگاه، اعضای هیئت علمی، تولیدکنندگان و صاحبان برند است که این بخش به 10 نفر از اساتید و روزانه به دو پیشکسوت اختصاص می‌­یابد.

در این روزها نیز بخش مسابقه زنده طراحی لباس با موضوع پیراهن مردانه در تالار وحدت در حال برگزاری است و پس از آن، این بخش وارد موضوع محصولات عفاف و حجاب می‌شود.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.