به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر، هادی نعمتی، داور بخش زیورآلات جشنواره و  کارشناس گوهر شناسی در انجمن جواهرشناسی ایرانیان درباره کیفیت بخش زیورآلات جشنواره بیان کرد: دو سالی است که در حوزه زیورآلات با بنیاد ملی مد و لباس کشور همکاری می‌کنم و خوشبختانه هر سال شاهد افزایش کمیت و کیفیت آثار رسیده به جشنواره هستیم.

او تصریح کرد: بر خلاف بسیاری از حوزه ها که در جشنواره فجر، دارای موضوع خاصی نبوده‌اند، در این بخش، موضوع خلیج فارس را مطرح کردیم و علی‌رغم وجود برخی محدودیت‌ها و دشواری‌های عنوان موضوع، آثار بسیار خوبی در این بخش از سراسر کشور به دستمان رسید.

نعمتی با اشاره به اینکه هر قدر هم در عرصه زیورآلات به شکل حرفه ای عمل کنیم، اما باز هم جا برای کسب تجربه وجود دارد اذعان داشت: با این وجود و علی رغم اینکه این نگاه وجود دارد که هنرمندان از رویدادهای دولتی و شبه دولتی فاصله می‌گیرند اما این مسئله در جشنواره‌های فجر به شکل عکس دیده می‌شود و شاهد حضور پررنگ و پرشور هنرمندان در اینچنین رویدادها به ویژه جشنواره مد و لباس فجر هستیم.

داور بخش زیورآلات هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با اشاره به برخی موارد مطالعاتی در بررسی شرایط موجود در این عرصه اظهار داشت: فاصله بین بخش هنری طراحی زیورآلات و لباس و تولید و صاحبان برند که خیلی اوقات وجود داشته و گاه منجر به برخی فعالیت‌های هنجارشکنانه و غیرحرفه‌ای شده است، امروز مرتفع شده و سیاست جشنواره مدولباس فجر که همانا کشاندن بازار به سمت طراحان بوده، محقق شده است.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.