سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از نقاط عطف هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، استقبال پرشور مخاطبان از این رویداد است و تالار وحدت، برج میلاد و سالن حجاب، پایتخت روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند.

توجه به ابعاد آموزشی حوزه مد و لباس در قالب برپایی نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و چشم‌انداز حمایتی آثار به نمایش درآمد، هر یک به شکل جداگانه بر این امر صحه می‌گذارد که جشنواره مد و لباس به عنوان جوان‌ترین جشنواره‌ فجر روز به روز بیشتر به اهداف خود نزدیک می‌شود.

مسابقه زنده طراحی لباس در تالار وحدت با حضور جمعی از طراحان لباس سراسر کشور، دومین روز خود را هم به موضوع لباس اجتماع بانوان اختصاص داد.

برپایی مسابقه زنده طراحی لباس اجتماع بانوان در تالار وحدت

بخش نمایشگاهی با حضور جمعی از طراحان، تولیدکنندگان، صاحبان برند و مخاطبان به شکلی منظم به ارائه نمونه‌های برگزیده آثار طراحان برگزیده مد و لباس کشور پرداخت.

برج میلاد هم با حضور برندهای ایرانی در مقام ویترین ملی به ارائه جدیدترین دستاوردها پرداخت و میزبان جمعی از علاقه مندان به کسب آگاهی از چند و چون فعالیت برندهای داخلی است.

بخش صنعت هم حضور چشمگیری در این دوره از جشنواره دارد و چندین کارخانه‌دار عرصه نساجی پا به این میدان گذاشته‌اند تا با هنر طراحان پارچه آشنا شوند و سایر همکاران‌شان به تعامل و تبادل دانش فنی بپردازند تا جدیدترین دستاوردهای خود را عرضه کنند.

نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در سالن حجاب

به هر روی، ارتقای اطلاعات، ضرورت نوآوری در زمینه طراحی پارچه و لباس در داخل کشور و آگاهی رسانی در این عرصه، مؤید لزوم برپایی جشنواره مد و لباس فجر به عنوان بستری برای هم‌افزایی فعالان عرصه طراحی و تولید است. در روزهای آتی نیز این جشنواره شاهد حضور هر چه پررنگ‌تر مسئولان دولتی و غیردولتی به منظور حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان این عرصه خواهد بود.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و سه نقطه تالار وحدت، سالن حجاب، برج میلاد و چندین استان کشور برگزار می‌شود.