سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، در دو روز نخست، میزبان آئین گشایش در تالار رودکی، بخش نمایش آثار برگزیده و مسابقه زنده طراحی لباس اجتماع بانوان در تالار وحدت، بخش انجمن‌ها و مؤسسات هنری مد و لباس و حوزه علمی دانشگاهی و صنعت در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و بخش ویترین ملی و ارائه جدیدترین دستاوردهای برندهای ایرانی حوزه مد و لباس در برج میلاد تهران بود.

حسن سلیقه در غرفه‌آرایی، وجه بارز این دوره از جشنواره در نگاه اول است. شاید یکی از نقاط ضعف دیگر دوره‌ها، نبود همین ایده‌های خلاقانه و البته فضای مناسب به ویژه برای بخش انجمن‌ها و مؤسسات هنری مد و لباس و حوزه علمی دانشگاهی بود.

این اتفاق، سال گذشته و به درستی در بخش ویترین ملی برج میلاد رخ داد و اهمیت و جایگاه غرفه آرایی و طراحی غرفه های نمایشگاهی در عرصه مد و لباس بر همگان مسجل شد.

البته اینچنین حرکاتی به ویژه در بستر جشنواره پرهیاهوی مد و لباس فجر، به همان اندازه که جذاب و دلنشین است به همان میزان نیز می تواند کاری سخت و طاقت فرسا باشد.

بازدید شهیندخت مولاوردی از نمایشگاه جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در تالار وحدت

ساخت غرفه و تزئین و زیباسازی دکوراسیون غرفه‌ها در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، نقطه عطفی در قیاس با سال گذشته در برج آزادی است.

استفاده از فضا و تجهیزات مناسب و البته تبلیغات، می تواند برای هر رویدادی موقعیتی ایجاد کند تا ارتباط میان بازدیدکننده و غرفه‌دار بهتر و راحت‌تر انجام گیرد و محیطی گرم‌تر و صمیمی جهت این تعامل به دست آید.

البته بسیاری از مدیران مؤسسات، مزون‌داران و مسئولان خانه‌ها مد، همچنان از نبود تبلیغات کافی برای آحاد مردم در راستای بازدید مؤثر و پویااز جشنواره فجر گله‌مندند و ابراز امیدواری می‌کنند که سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در کنار کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور به این مهم یاری رسانند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در بخش‌های طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی لباس، علمی دانشگاهی، صنعت و فناوری‌های نوین، بخش بین الملل، انجمن‌ها و مؤسسات هنری مد و لباس، استان‌ها و اقوام برگزار می‌شود.

بازدید شهیندخت مولاوردی از نمایشگاه جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در تالار وحدت

دومین روز هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در حالی به کار خود پایان داد که تالار وحدت، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و انجمن طراحان پارچه و لباس کشور، میزبان روز نخست مسابقه زنده طراحی لباس با حضور 20 گروه از تهران و دیگر استان‌های کشور بود.

همه مواد و ملزومات یک برنامه اجرایی دوخت لباس در تالار وحدت مهیا شده است و با توجه به پارچه‌هایی که در اختیارشان قرار داده می‌شود گروه‌ها می‌توانند پارچه دلخواه خودشان را انتخاب کرده و چیزی که در امتیازدهی آنها بسیار مهم است اینکه از هدر رفت پارچه جلوگیری کنند و دیگر آنگه به کاربردی آنها برای تولید انبوه نیز فکر کنند که البته بحث خلاقیت، نوآوری، زیبایی شناسی و بحث جامعه شناسی نیز حائز اهمیت است.

photo_2018-02-26_15-51-32

توجه به این مهم در عرصه مد و لباس کشور و جشنواره فجر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که هر کجا که رقابت را زیربنای فکری و آموزشی قرار دهیم، اثرات مثبت آن در بحث صنعت و تجرات و آموزش زیاد خواهد بود چرا که بعد از این مسابقه آثار نقد می‌شوند و دانشجویان شناخت بهتری از محیط کارخانه و روش کار با ماشین آلات را فرا می‌گیرند و با این حرکت می‌توانیم پویایی را در این زمینه ایجاد کرده و به خودباوری برسیم.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفند همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.