سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران و ریاست اتاق اصناف ایران با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت در روزهای نخست آخرین ماه سال 96 دیدار کردند و به طرح مسائل و مشکلات صنفی تولیدکنندگان داخلی پوشاک پرداختند.

این دیدار در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس انجام گرفت و بدون شک نگاهی اجمالی به موضوعات این جلسه، می‌تواند بازتابی از شرایط حاکم بر هنر صنعت مد و لباس باشد. جایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر وجوه هنری و فرهنگی این عرصه و وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمرکز بر ابعاد تکنولوژیکی آن، برای بهبود شرایط حاکم دست در دست یکدیگر گذاشته‌اند.

در حالی که به نظر می‌رسد مشکلات ابتدایی و مقدمه تولید در صنعت پوشاک، با مشکل مواجه است.‌ تعداد بنگاه‌های کوچک در این صنعت بسیار زیاد است و با تعداد زیادی کارگر هم در حال فعالیت هستند که نبود همان ملزومات اولیه تولید پوشاک امنیت شغلی جامعه کارگری را به مخاطره انداخته است.

رئیس اتحادیه پوشاک در نشستی با حضور ریاست اتاق اصناف ایران و نائب رئیس اول اتاق اصناف تهران پیرامون حل مشکلات صنفی تولیدکنندگان داخلی پوشاک با وزیر صنعت، معدن و تجارت دکتر محمد شریعتمداری به گفتگو نشستند.

در این دیدار به دستاوردهای علمی و فناوری اتحادیه اشاره شد و مرکز تحقیقات اتحادیه پوشاک به‌عنوان یک نمونه برای کارهای علمی معرفی شد.

در ادامه، ابوالقاسم شیرازی ریاست اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از مقام عالی وزارت خواست با اهتمام جدی و واقعی از صنف و صنعت ملی پوشاک حمایت کنند و در این راستا موضوع شهرک‌های صنفی به‌صورت خوشه‌ای و راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه پوشاک ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان مطرح شد و طرفین نشست ابراز امیدواری کردند این صنعت را از بحران‌های دست در گریبان نجات دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم از طرح کمپین تولید ملی پوشاک حمایت کرد و ضمن تشکر از رئیس اتحادیه پوشاک برای ایجاد این کمپین ارزشمند قول داد به این کمپین بپیوندد و برای افتتاح فروشگاه‌های عرضه پوشاک "با افتخار ساخت ایران" دستور همکاری بیشتری به متصدیان این امر ابلاغ کند.