به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، حمیده ماحوزی، مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درباره ضرورت و اهمیت برگزاری جشنواره های استانی مد و لباس فجر بیان کرد: رهبر انقلاب با درایت همیشگی بحث اقتصاد مقاومتی را از اولویت های سال جاری اعلام فرمودند لذا لازم است که اقتصاد مقاومتی از شعار به شعور در بیاید و در تمامی ساختار اداری جامعه رخنه کند. 

او افزود: این امر در پوشش مردم که از نیازهای اساسی هر فرد می باشد نیز کاملا قابل اجراست . با توجه به این دیدگاه طرح جشنواره مد و لباس در دستور کار این اداره کل قرار گرفت تا با تداوم این جریان، طرحهای جدید متناسب با شاخص‌ها و استانداردهای اسلامی ایرانی با تاکید بر المانهای بومی محلی ارائه شود.

ماحوزی در ادامه بیان کرد: پیامد این امر زمینه سازی برای کشف و ظهور استعدادها و خلاقیت های نو مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی  که یکی از مهمترین اهداف است بوجود خواهد آمد و در نتیجه زمینه اشتغال برای طراحان مد و لباس استان را نیز به همراه خواهد داشت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه جشنواره مد و لباس به تقویت ارتباط میان تولیدکنندگان و طراحان بومی  کمک خواهد کرد اظهار داشت: این رویداد باعث تولید انبوه و ترویج طرح‌های بومی مناسب با سلیقه ها و درخور شان والای مردم استان بر اساس سبک زندگی اسلامی در سایه برپایی جشنواره هایی همچون مد و لباس فجر محقق می‌شود و انتظار می رود با افزایش تعامل میان فعالان و مدیران این عرصه، شاهد پیشرفت های بیش از پیش، افزایش اشتغال زایی و رشد اقتصادی استان باشیم.

او افزود: در استان بوشهر از این برنامه استقبال خوبی به عمل آمد و بخش خصوصی در کنار دانشگاه ها و  اداره کل فرهنگ و ارشاد توانستند فعالیتهای بسیار خوبی را انجام دهند. انشاالله در اردیبهشت ماه جشنواره منطقه ای را با حضور  هنرمتدان استانهای مرزی در بوشهر برگزار خواهیم کرد. در این جشنواره 22 گروه شرکت کننده داریم که در 4 روز در بخش عملی و نمایشگاهی برنامه های خود را اجرا خواهند نمود.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه‌های استانی این جشنواره از مدت‌ها پیش در سایر استان‌های کشور آغاز شده است.