سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سیامک اسکندرزاده، مدیرعامل شرکت "جامین جامه" با اعلام خبر همراهی این مجموعه صنعتی با طراحان لباس در راستای ایجاد حلق مفقوده میان بخش طراحی و تولید به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: در این مجموعه در دو بخش لباس فرم با عنوان "فرمینو" و پوشاک عام با نام "جامینو" فعالیت ‌می‌کنیم و همواره بر این مهم اصرار داریم که لازم است طراحان مجرب و تحصیل‌کرده را به مجموعه وارد کنیم.

او ادامه داد: از همین رو و با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، قرار است کارگاه‌های آموزشی با حضور طراحان لباس درکارخانه این مجموعه به شکل رایگان برگزار شود.

مدیرعامل شرکت "جامین جامه" در اینباره توضیح داد: پس از برگزاری جشنواره مد ولباس فجر، طبق برنامه مقرر قصد داریم که در پایان هر هفته 10 طراح لباس در کارخانه تولید "جامین جامه" حضور یافته و ضمن بازدید از بخش صنعت، در یک کارگاه آموزشی دو روزه با تکنولوژی دوخت آشنا شوند.

اسکندرزاده با اشاره به اینکه یکی ازمشکلاتی که فارغ التحصیلان طراحی پارچه و لباس، عدم آشنایی با تکنیک های دوخت در ابعاد صنعتی است، اظهار داشت: گاه پیش می‌آید که طراحان به صنعتگران خرده می‌گیرند که چرا در کارخانه ها به روی آن‌ها بسته است که البته تا حدودی هم حق دارند و ما بر آنیم تا با ایجاد این فرصت، زمینه ورود حرفه ای و مؤثر هنر آن‌ها به حیطه صنعت را ایجاد کنیم.

او افزود: بنا بر طرحی که به بنیاد داده‌ایم، این ورکشاپ‌ها به صورت رایگان است و با توجه به نیاز مجموعه ما به طراحان مجرب، در پایان هر دوره به جذب طراحان به ویژه در بخش پوشام آقایان هم توجه ویژه خواهیم داشت چرا که طراحان لباس به رسته آقایان و این این حوزه بکر ورود کنند.

مدیرعامل شرکت "جامین جامه" در خاتمه گفت: من به عنوان فردی که دو نسل پیش از من هم در این صنعت بوده‌اند معتقدم که صنعت پوشاک دوره گذاری را طی می‌کند یا باید واحدهای صنعتی خود را با تکیه بر هنر طراحان و تکنولوژی روز دنیا به روز کنیم یا از دور رقابت خارج شویم.