به گزارش هنرآنلاین به نقل از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، متن پیام سید عباس صالحی به نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان به شرح زیر است:

"نوجوانی دوران توانایی عقلی، عاطفی و جسمانی در کنار شکل‌گیری باورها و ارزش‌ها و از مهم‌ترین مراحل زندگی انسان است و پوشش به عنوان یکی از نمادهای هویتی و اصلی‌ترین ضروریات بشر، ارزش و جایگاه خاصی در این دوره دارد. نوجوان، در پی دیده شدن و متمایز بودن است و لباس و پوشش ابزاری برای ابراز این تمایز است. در این‌جاست که نقش‌ اثرگذار خانواده، مدرسه و جامعه رخ می‌نماید و رویکردی که توأمان به انتخاب نوجوان احترام گذاشته و از تأیید و ترویج بدپوششی و الگو گرفتن از بیگانه نیز جلوگیری کند، اجتناب‌ناپذیر است.

 طراحان لباس با علم به شرایط این گروه سنی و با اتکا به اندوخته هنری و تجربه ذی‌قیمت خود، می‌توانند با خلق آثار فاخر در طراحی پارچه و لباس، هنرمندانه چراغ‌افروز مسیر صعب پیش روی نوجوان باشند.

"جشنواره لباس کودک و نوجوان" زمینه مناسبی برای ارائه الگوی مناسب و گسترش دایره اختیار و انتخاب نوجوان در مقطع حساس زندگی ایجاد می‌کند تا با اطمینان‌بخشی و اعتمادافزایی به شناخت و تحکیم هویت ملی در باور نوجوان یاری رساند و شکوفایی و سرافرازی هرچه افزون‌تر مردمان این سرزمین را تضمین کند. به همه دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی و فعالان این عرصه اعم از طراحان، نساجان و صنعتگران مد و لباس درود می‌فرستم و امیدوارم برگزاری این جشنواره به ارتقای سطح کیفی و کمی نمادهای فرهنگی ایران اسلامی بینجامد."

نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان، از 24 تا 27 بهمن‌ماه از ساعت 10 تا 20 و در سالن 2 مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان میزبان علاقه‌مندان است. مراسم افتتاحیه نیز در روز نخست و از ساعت 16 برگزار می‌شود.