سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علی انصاریان از فعالان رسته پوشاک بچگانه و داور نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان درباره سطح کمی و کیفی آثار این دوره به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: رسته لباس بچگانه آسیب‌پذیرترین و مظلوم‌ترین رسته بین لباس‌های مردانه و زنانه است و این در حالی است که تولید لباس بچگانه کار آسانی نیست و حجم واردات قانونی و غیر قانونی در رسته بچگانه بیشتر است.

انصاریان با اشاره به اینکه تنها 20 درصد از آثار رسیده به جشنواره دارای جنبه های تولید انبوه است، اظهار داشت: شاید یکی از دلایلی که تعداد برندهای خوب فعال بچگانه به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، نبود طرح‌های مناسب برای تولید در تیراژ بالا است که این جشنواره در گام نخست نشان داد که می‌توان به وجود آثار خلاقانه و نو برای ورود به چرخه تولید در رسته بچگانه هر چند به تعداد محدود امیدوار بود.

داور نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان با ابراز خرسندی از تفکیک این بخش از جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اظهار داشت: هر سال و به دلیل استقبال بیشتر طراحان از بخش های لباس بانوان و آقایان، شاهد آن بودیم که بخش لباس کودک و نوجوان در این رویداد آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نمی گرفت و معتقدم تفکیک این رویداد از دیگر بخش های جشنواره فجر به افزایش سطح کمی و کیفی آثار توجه کرده است.

داور نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان درباره بخش طراحی پارچه هم گفت: توجه به کاربرد الیاف طبیعی در پارچه و لباس کودکان و نوجوانان ضرورت دارد و در داوری آثار این دوره لحاظ شده است.

او به برخی مشکلات موجود در صنعت نساجی و نبود پارچه مناسب ایرانی برای لباس کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: دسترسی نامناسب به مواد اولیه، موضوعی است که کشور ما را در صنعت نساجی با چالش هایی مواجه کرده است، اما این موضوع نتوانسته طراحان پارچه را ناامید کند و آثار درخور توجهی در این بخش به نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان رسیده است.

نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه در محل  مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

این رویداد به همت بنیاد ملی مد و لباس کشور و انجمن طراحان لباس و پارچه ایران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهات ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت بنیاد ملی مد و لباس کشور به نشانی www.iranmode.com مراجعه کنند.