سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از راه‌های توسعه اقتصادی در کشورمان بدون شک احیای کارخانه‌هایی است که طی سال‌های اخیر در صنعت نساجی با رکود مواجه شدند و بسیاری از آن‌ها تا مرز ورشکستگی هم پیش رفتند.

در این میان، بزرگ‌ترین واحد تولید پارچه چادرمشکی در شهرستان شهرکرد چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را از سالیان گذشته آغاز کرد و تأمین بیش از ۱۰ درصد نیاز کشور در این زمینه را بر عهده گرفت.

البته این یکی از بخش‌های مهم تولیدی در این مجموعه بود و شرکت نساجی حجاب شهرکرد تولید و توزیع انواع پارچه‌های چادری مشکی و سایر منسوجات در حوزه پوشاک و همچنین خرید و فروش ماشین آلات و تجهیزات و صنایع نساجی و پوشاک و فعالیت‌های مربوطه توانست خیلی زود حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

اما با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از بانوان ایرانی از چادرمشکی به عنوان پوشش اجتماع استفاده می‌کنند، یکی از گله‌مندی های همیشگی بازار، نبود پارچه مشکی ایرانی با کیفیت بود که خریداران را مجبور می‌کرد به سراغ نمونه‌های خارجی به ویژه کُره‌ای این محصول روند.

در چنین شرایطی، انتشار خبر رشد ۴۰۰‎ درصدی تولید چادر مشکی داخلی از سوی شرکت نساجی حجاب شهرکرد در هفت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اینکه یک کارخانه نساجی ایرانی، توانسته خود را احیا کند و به عنوان پیشگام در صنعت تولید چادر مشکی با تعریف و اجرایی کردن بزرگترین پروژه تولیدی فعالیت خود را توسعه دهد جای بسی خوشحالی دارد.

تأمین ده میلیون متر چادر مشکی مرغوب و تحت لیسانس معتبرترین کمپانی‌های جهان بدون شک دستاوردی است که اگر به دیگر حوزه‌های طراحی و تولید پارچه در کشورمان تسری کند می‌تواند دستاوردهای بسیاری در زمینه ارائه مدهای اسلامی و ایرانی به دنبال داشته باشد.

اما نکته حائز اهمیت آنکه این کارخانه نساجی در سال گذشته و با رقم بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری احیا شد که همین امر نشان‌دهنده آن است که اگر بخواهیم هر یک از بخش‌های مرتبط با عرصه مد و لباس را احیا کنیم باید بیش از هر چیز دیگری به سرمایه‌گذاری و به‌کارگیری مدیران مجرب تکیه کنیم.

به هر روی، راه‌اندازی و احیای هر یک کارخانه‌های مرتبط با هنر صنعت پوشاک ایرانی، نه‌تنها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد بلکه بیش از هر زمان دیگری کشور را در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و از همه مهتر فرهنگی قرار می‌دهد.