به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، کاخ گلستان، محور موضوعی ارائه یک مجموعه لباس ملی در هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.

این مجموعه با همراهی گروهی از چهره‌های شاخص عرصه مد و لباس کشور ارائه و در معرض داوری برای انتخاب کالکشن ملی قرار می‌گیرد.

مدسازی و توجه به بخش پارچه سازی در ارائه این الگو از سوی هنرمندان حاضر لحاظ خواهد شد.

زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش‌های تخصصی و میان رشته‌ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان، مدسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مولفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در عرصه مد و لباس و سبک زندگی و کاربردی­ کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار، ارج نهادن به چهره‌های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی از جمله اهداف هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه  96 همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.