به گزارش هنرآنلاین، دبیرخانه‌های غیر متمرکز در بخش ثبت ­نام با دبیرخانه مرکزی در هفتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر همکاری می‌کنند.

این همکاری به منظور هم افزایی مؤسسات فعال مد و لباس کشور و مشارک بیشتر نهادهای غیر دولتی و فعالان مد و لباس در تحویل آثار با دبیرخانه مرکزی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجرصورت گرفته است.

در همین راستا، سایر مؤسسات فرهنگی و هنری کشور می‌توانند ضمن اعلام آمادگی به عنوان دبیرخانه نیمه متمرکز با دبیرخانه مرکزی همکاری می­‌کنند.

زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش‌های تخصصی و میان رشته‌ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان، مدسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مولفه‌های هویتـ اسلامی، ایرانی در عرصه مد و لباس و سبک زندگی و کاربردی­ کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار، ارج نهادن به چهره‌های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی از جمله اهداف هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.

یادآور می‌­شود سال گذشته نیز 10 موسسه بصورت غیر متمرکز در امر ثبت نام جشنواره مد و لباس فجر همکاری داشتند.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه  96 همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.