سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حضور موفق شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیازمند تصمیمات به‌جا و درستی است، به‌طوری که شرکت‌ها می‌بایست تحلیل و بررسی جامعی از موقعیت خود در بازار هدفشان نسبت به رقبای خود انجام دهند.

حوزه مد و لباس نیز از این اصل مستثنا نیست و لازم است برای همراهی با رویدادهای بین‌المللی در رابطه با موضوعاتی مانند، قیمت‌گذاری‌ها، بازاریابی و توزیع محصولات، قبل از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مطلع باشیم.

نمایشگاه اختصاصی پارچه با تکیه بر اهمیت صنعت نساجی طی سال‌های اخیر رونق قابل توجهی داشته و یکی از معتبرترین آن‌ها نیز اسفندماه 96 در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

اهمیت همراهی با چنین رویدادهایی آنجایی بیش از بیش خود را نشان می‌دهد که در زمینه پارچه به دنبال همکاری مشترک و انتقال دانش و فناوری ترکیه به کشور باشیم و با زیرساخت‌های صنعت پوشاک همچون نخ در این نمایشگاه آشنا شویم.

هرچند به طرق قانونی و غیرقانونی، راهکارهای تسریع و تسهیل روابط تجاری ایران و ترکیه طی سال‌های اخیر رونق قابل توجهی داشته است، اما واردات نیازهای اولیه در عرصه پوشاک نیازمند توجه به بخش‌هایی همچون مسائل بانکی، گمرکی، تعرفه ترجیحی و حمل‌ونقل مورد بحث طرفین و موارد مشابه است پس بهتر آنکه با حضور در چنین رویدادهایی، ضمن آشنایی با دانش عرصه طراحی و تولید پارچه، تکنولوژی این صنایع را به کشور وارد کنیم.

این نمایشگاه‌های بین‌المللی محلی برای ملاقات و تبادل تجربیات تولیدکنندگان ماشین‌سازی نساجی با خریداران آن‌هاست و امکان دیدن تجهیزات جدید را در جریان فعالیت، کسب راهنمایی و اطلاعات از سازنده آن فراهم می‌کند.

امروز صنایع نساجی ترکیه دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای را به دست آورده و برنامه‌ریزی می‌شود برای توسعه بیش از پیش صنایع نساجی کشور در سال‌های آتی، طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری در این کشور اجرا خواهد شد.

 به هر روی، تحکیم همکاری‌های بین‌المللی و جلب همکاران خارجی برای مدرنیزه، بازسازی فنی و تکنولوژی تولیدات مرتبط با صنعت نساجی در کشور و عرضه تولیدات تولیدکنندگان داخلی در بازارهای خارجی از جمله اهداف و ضروریات همراهی با نمایشگاه‌های معتبر پارچه در جهان است.