سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نغمه زائری، طراح لباس آشنا به حوزه‌های مد، تاریخ و معماری است که همواره با الهام گرفتن از این هنرها، مجموعه‌هایی برگرفته از اصول، نشانه‌ها و حال هوای ایرانی را خلق کرده و در حال حاضر مشغول آماده‌سازی فازهای مختلف پروژه "اصالت صلح" خود است.

او درباره روند طراحی و تولید پوشاک مجموعه "اصالت صلح" به خبرنگار هنرآنلاین، گفت:  در این پروسه متوجه شدم که باید تعصب را از خودم دور کنم چون تعصب در عرصه مد و لباس چندان جالب نیست و مرزها را از هم جدا می‌کند. به جای تعصب، به اصالت فکر کردم و متوجه شدم که حفظ اصالت یک اصل اساسی در طراحی لباس است و در گام نخست به سراغ ایران و هندوستان رفتم.

او با اشاره به اینکه در مجموع هشت اثر برای فاز نخست مجموعه "اصالت صلح" آماده کرده است اظهار داشت: اولین مجموعه‌ام بین ایران و هندوستان بود و سعی کردم وحدت بین لباس‌های دوره صفویه با دوره گورکانیان را نشان بدهم که به تازگی این مجموعه به پایان رسیده است.

زائری افزود: در فاز دوم این مجموعه به سراغ ایران و ژاپن می روم و نکته مهم در ارتباط با همه این مجموعه ها این است که آثار سنتی نیستند و تنها مرز میان کشورها در ورود داشته‌های فرهنگی به عرصه مد و لباس برداشته می‌شود.

مدیر برند "آرامن" با تأکید بر اینکه مجموعه "اصالت صلح" انتهایی ندارد، اظهار داشت: تمام تلاش خود را صرف می‌کنم تا تلفیق و وحدت رویه ای میان لباس های ایران و دیگر کشورها ایجاد کنم، به طوری که مخاطبان فکر کنند این لباس‌ها متعلق به یک کشور است و دراین بین، رویکرد سنتی را هم از آثار برخواهم داشت.

زائری درباره تجربیات خود در مجموعه نخست میان ایران و هندوستان به ویژه در زمینه پارچه بیان کرد: پارچه ایران و هند کاملاً متفاوت است ولی یک زمانی پارچه دوران صفوی به هندوستان صادر می‌شد. هندی‌ها هم چیزهای زیادی به ما یاد می‌دادند و بین این دو کشور تبادل فرهنگی وجود داشت. با این وجود در این پروژه بسیاری از اوقات نیاز به پارچه سازی داشتم و این کار را هم انجام دادم.

این طراح لباس در خاتمه گفت: تا پیش از پایان کار چند مجموعه تلفیقی دیگر میان ایران و دیگر کشورها همچون ژاپن، ترکیه و ایتالیا با موضوع "اصالت و صلح"، از این مجموعه رونمایی نمی کنم اما امیدوارم در ادامه مسیر، نمایشگاهی با عنوان "اصالت و صلح" از تلفیق پوشاک ایران و چند کشور دیگر برپا کنم.