سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، در سال 96 موفق به برگزاری سومین نمایشگاه مد و لباس استان با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین، فراهم آوردن زمینه مناسب برای بروز استعدادها و خلاقیت‌های نو در ارتباط با پوشاک، ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و لباس، ایجاد اشتغال پایدار در عرصه پوشاک ایجاد ارتباط مستمرتولیدکنندگان، طراحان و کارکنان بخش پوشاک استان و شناسایی فارغ‌التحصیلان حوزه مد و لباس شد.

 از جمله بخش‌های این رویداد می‌توان به طراحی پوشاک بانوان (نوجوان، جوان، بزرگسال) الف) مانتوی اجتماع ب) مانتوی مجلسی طراحی لباس مشاغل (بانوان و آقایان)، طراحی لباس مدارس (دخترانه و پسرانه) اشاره کرد.

براین اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از تمامی علاقمندان، طراحان، هنرمندان و تولیدکنندگان خلاق در عرصه پوشاک دعوت به عمل آورد تا آثار خود را برای حضور در نمایشگاه طبق شرایط اجرایی اعلام شده، ارائه کنند.

 همچنین در روند نمایشگاه، برنامه رقابتی نیز در نظر گرفته شد که طی آن، آثار ارائه شده توسط داوران، داوری شد و به رسم یادبود جوایزی به برندگان هر بخش تعلق گرفت.

جوایز بخش رقابتی نمایشگاه برای نفر اول در هر بخش تندیس، لوح سپاس، گواهی حضور و جایزه نقدی، نفر دوم در هر بخش، تندیس، لوح سپاس، گواهی حضور و جایزه نقدی، نفر سوم در هر بخش تندیس، لوح سپاس اعلام شده بود.

همچنین به تمامی هنرمندان و علاقمندان نیز گواهی حضور در نمایشگاه اعطا شد.

سومین نمایشگاه مد و لباس استان خوزستان، اردیبهشت ماه سال جاری و در ساختمان امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در گزارش عملکرد استان خوزستان، ضمن اشاره به بیانیه هیئت داوران دوره‌های مختلف برگزاری این رویداد بیان شده است که با شکل گیری چنین جریاناتی، شاهد افزایش روحیه ملی، خودباوری و توجه بیشتر به هویت اسلامی ایرانی باشیم.

اسامی برگزیدگان دوره‌های مختلف جشنواره مد و لباس استان خوزستان نیز در این گزارش آورده شده است.