سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سپیده پارساپور کارشناس ارشد معماری بوده و سال‌هاست در زمینه طراحی لباس نیز فعالیت می‌کند. او طی سال‌های اخیر با حضور در جشنواره‌های مد و لباس فجر، مورد تقدیر هیئت داوران و برگزارکنندگان این رویداد قرار گرفته است.

پارساپور درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این روزها مشغول برپایی نمایشگاه پوشاک زمستانه در تهران و اصفهان بودم و تلاش کردم با تکیه بر برخی تحقیقات و پژوهش‌ها، مجموعه نو و خلاقانه‌ای برای فصل سرما ارائه دهم.

او با انتقاد از برخی سبک‌های پوششی غیرمتعارف به دلیل عدم توجه مردم به آثار طراحان اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد هنرنمایی و بروز خلاقیت‌های قابل توجه طراحان مد و لباس بوده‌ایم، اما متأسفانه به دلیل عدم فرهنگ‌سازی، معرفی و راهنمایی مردم به‌ویژه بانوان، شاهد آنیم که هنوز هم برخی پوشش‌های غیرمتعارف مورد توجه بانوان است.

این هنرمند طراح لباس درباره جدیدترین نمایشگاه آثار خود توضیح داد: پارچه‌سازی یکی از راهکارهای مهم برای ایجاد تنوع بصری در مجموعه لباس‌های زمستانی است. تلاش کردم در این مجموعه و با ایجاد سیر خطور بر روی پارچه‌های مناسب فصل سرما همچون نمد و چرم، آثاری جدیدی ارائه کنم.

او با اشاره به اینکه الهام از مقرنس‌های معماری ایرانی روی لباس‌های زمستانه از جمله طرح‌های مجموعه جدیدش است، اظهار داشت: مقرنس یکی از عناصر تزئینی معماری ایرانی است که توسط برش و یا ایجاد برجستگی بر روی پارچه به‌خوبی مورد الهام قرار می‌گیرد. این نوع تزئین معماری نوعی تزئین حجم‌پردازی شده‌ است که می‌توان آن را روی لباس ایجاد کرد و الگوی جدیدی از تزئین پارچه به وجود آورد.

پارساپور ادامه داد: امروزه مقرنس کاربرد اولیه را از دست داده و بیشتر برای تزیین در معماری به کار می‌رود. پس لازم است این وجه هنری نهایت بهره در ارائه مدهای ایرانی ببریم و از این دریچه تحول قابل توجهی را در عرصه مد و لباس شاهد باشیم.

این طراح لباس همچنین به بهره‌گیری از اشعار مولانا در مجموعه زمستانه خود اشاره کرد و گفت: ایجاد خطوط منحنی، رودوزی اشعار و کچه‌دوزی و پارچه سازی متناسب با طرح مانتو از جمله راهکارهای ایجاد تنوع بصری در مجموعه زمستانی من است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.sepidparsa.com از این مجموعه دیدن کنند.