سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از مهمترین همایش‌ها و هم‌افزایی‌های سالیانه در عرصه مد و لباس کشور، برگزاری نشست هم‌اندیشی سالیانه طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است.

به زعم بسیاری از فعالان، این همایش یکی از بهترین فرصت‌ها برای هم‌افزایی هنرمندان، اساتید دانشگاه، تولیدکنندگان و صاحبان برند در حوزه پوشاک است و فرصتی مغتنم را برای طرح مباحث، اولویت‌ها، مشکلات و دغدغه ها فراهم میکند.

قرار است ششمین همایش و نشست سالانه طراحان و تولیدکنندگان عرصه مد و لباس، 25 دی ماه 96 از ساعت 15 تا 17 در موزه هنرهای معاصر برگزار شود.

دراین مجال قصد داریم با مرور بر مهمترین عناوین مطرح در دوره گذشته این نشست هم اندیشی، زمینه را برای بازنگری مطالب و ایجاد بستر رسانه‌ای برای طرح اولویت‌های عرصه مد و لباس کشور به ویژه در آستانه هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر فراهم کنیم.

در نشست سال گذشته، تأکید بر تلاش فرهنگی کشور در راستای هویت بخشی به حوزه فرهنگی و هنر مطرح و پیش نویس سند شاخص‌های مد و لباس ایرانی و اسلامی به ویژه در امر لباس اجتماع بانوان به حضار ارائه شد.

نیاز 40 میلیون نسخه‌ای کشور به محصولات مد و لباس در سال از دیگر موضوعات مطرح بود و برلزوم توجه و اجرای اسناد قانونی و بالادستی نظام و بیانات مقام معظم رهبری و طراحی میانگین سالانه سه هزار لباس اسلامی و ایرانی به عنوان یک دغدغه مهم تأکید شد.

بازار 50 هزار میلیارد تومانی پوشاک در کشور؛ این هم از مباحث مورد توجه نشست قبلی بود که با انتقاد بر سرمایه گذاری پایین با وجود طیف گسترده و سراسری در کشور و با وجود پتانسیل بازار دست کم 50 هزار میلیارد تومانی نقد شد.

و اما نماینده دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران دیگر سخنران حاضر در این همایش بود و با بیان اینکه مقوله مد و لباس از زیرمجموعه ارزش‌هایی مانند عفاف و حجاب است، اذعان داشت که عفت در تمام ادیان مورد پذیرش واقع شده است و مقوله دیگری که بسیار با این موضوع عجین است بحث حجاب است که در این خصوص طراحان قانونمند بسیار دخیل هستند.

نقش 27 دستگاه اجرایی در ورود به حوزه مد و لباس نیز از اهم موضوعات این همایش بود. بر این اساس سندی در سال 84 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و در آن سند 27 دستگاه اجرایی مکلف شدند به این موضوع بپردازند.