به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، ششمین همایش و نشست سالانه طراحان و تولیدکنندگان عرصه مد و لباس، 25 دی ماه از ساعت 15 تا 17 در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

در این همایش سالانه که با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه پوشاک کشور برگزار خواهد شد، مسایل اصلی و اساسی این عرصه با مشارکت و همفکری جمعی به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شود.

بهره‌گیری از نظرات طراحان لباس برای برگزاری هرچه بهتر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از رویکردهای اساسی این نشست است.

طی پنج سال گذشته نیز این نشست سالانه در کنار دیگر جلسات همفکری وهم‌اندیشی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شده است.

قرار است در این همایش، از بیشترین دارنده نشان شیما در بخش طراحی و همچنین تولیدکننده آثار برتر ششمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر تجلیل شود.

زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش های تخصصی و میان رشته ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان، مدسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی، ایرانی درعرصه مد و لباس و سبک زندگی و کاربردی کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک  به سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار از جمله اهداف ارج نهادن چهره‌های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه  96 همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.