سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرشته ضرغامی‌مهر، کارشناس طراحی و دوخت، مدیر و مؤسس مجتمع آموزشی شیوه و فرشته و تدوینگر استانداردهای حوزه پوشاک درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در این عرصه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: طرح تدوین استانداردهای آموزشی در حوزه مد و لباس از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از سال‌ها پیش و با هدف طرح مباحثی همچون استانداردسازی و استانداردنویسی مدهای داخلی با تکیه بر شناخت اصول فشن در سطح جهانی مطرح شد.

ضرغامی‌مهر با اشاره به روند مطلوب تدوین استانداردهای آموزشی طی ماه‌های اخیر بیان کرد: استانداردنویسی همواره در کالج‌های آموزشی دنیا انجام می‌شود و لازم است فعالان ایرانی نیز با تکیه بر نمونه‌های استاندارد در سطح داخل و خارج کشور به ارائه آثار خود بپردازند.

او افزود: موضوع استانداردنویسی در حوزه مد مدتی است که با نگاه ویژه کارگروه ساماندهی مد و لباس در حال انجام است که منجر به بومی‌سازی هرچه بهتر اصول فشن دنیا در کشورمان می‌شود.

این کارشناس طراحی و دوخت تصریح کرد: این برنامه تا پیش از ورود به بحث بومی‌سازی، نیازمند انجام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در کشورهای صاحب‌نام بود که در نهایت به استانداردسازی در بالغ بر 17 رشته آموزشی منجر شد.

ضرغامی‌مهر ادامه داد: ایجاد توازن در سیلابس‌های آموزشی آموزشگاه‌های حوزه مد و لباس و تعیین یک روند مطلوب برای آموزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امید است با تدوین استانداردهای آموزشی در حوزه مد و لباس به این مهم در جمع مؤسسات آموزشی دست یابیم.

این تدوینگر استانداردهای حوزه پوشاک با اشاره به اینکه تمام استانداردهای ملی با کدهای بین‌المللی همخوانی دارد بیان کرد: این شیوه از بومی‌سازی کدهای استانداردها در تمامی بخش‌ها همچون طراحی، دوخت، الگوسازی، طرحی و تولید ملحقات لباس و مارکتینگ، به اعتباربخشی در عرصه مد و لباس اسلامی ایرانی منتهی می‌شود.