سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مدتی است جلسات کارگروه ساماندهی برندهای خارجی با هدف پیگیری اجرای شیوه‌نامه واردات پوشاک با حضور روسای انجمن صنایع پوشاک ایران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و اتحادیه صنف پوشاک و نمایندگان دولتی تعیین‌شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است.

هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نیز شاهد یکی دیگر از جلسات این کارگروه بود که البته با اعتراض رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران همراه شد.

در این جلسه و پس از آن که گلناز نصراللهی مشاور وزیر صنعت در امور نساجی و پوشاک و دبیر کارگروه و همچنین افسانه محرابی، مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک گزارشی از فعالیت کارگروه ارائه دادند، هاکوپیان، رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران در اعتراض به فقدان توان اجرایی امور اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای دستورالعمل جلسه کارگروه را ترک کرد.

هاکوپیان به اعضای جلسه گفت: ما هر چه حرکت می‌کنیم و هر چه تلاش می‌کنیم، مشکلاتی که باعث عذاب تولید داخل می‌شوند، به سبب فقدان توان اجرایی امور اصناف وزارت صنعت از جای دیگر خود را نشان می‌دهند و سر بلند می‌کنند. ما هر چه مشکل داریم در این وزارتخانه است.

به گفته این پیشکسوت عرصه مد و لباس، 220 برند واجد شرایط نیستند اما امور اصناف هیچ توضیحی نمی‌دهد که چرا وقتی 220 برند واجد شرایط نیستند، چه اقدامی برای مقابله با آن‌ها انجام شده است یا چرا در فروشگاه‌های آن‌ها بسته نمی‌شود. آیا این روند دچار بی‌عملی و ضعف بنیه اجرایی نیست؟

هاکوپیان با پرسش‌هایی روند اجرایی وزارت صنایع را این‌گونه به چالش کشید: اگر معاونان وزیر در جلسه کارگروه حاضر می‌شدند تا فکری برای مشکلات بکنند، بهتر نبود. آن‌ها باید پاسخگوی مردم باشند. ما تولیدکنندگان پوشاک هم از مردمانیم. چرا اجازه می‌دهید پوشاک کیلویی وارد کشور شود. مگر شما و مردم کیلویی از فروشگاه‌ها لباس می‌خرید؟ آیا این که بنشینیم و مدام بگوییم کار انجام می‌شود اما هیچ کاری صورت نگیرد، خدمت به کشور و صنعت پوشاک است؟

باید دید با توجه به این رخدادهای در آخرین جلسه کارگروه ساماندهی برندهای خارجی، مسئولان بالارتبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت چه تدابیری خواهند اندیشید.