سرویس مد و لباس هنرآنلاین: رؤسای اتحادیه‌های صنفی در حوزه تولید ملی و صادرات در نشستی که روز یکشنبه برگزار شد، به طرح مباحثی در ارتباط با راه‌های رونق صادرات در زمینه‌های مختلف پرداختند. علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست سخنانی در ارتباط با حوزه پوشاک و روند رونق صادرات این عرصه مطرح کرد.

فاضلی گفت: ایران می‌تواند با ایجاد نشان و برند در تولیدات پوشاک، کیف و کفش و چرم، علاوه بر تأمین نیاز کشور در صادرات این محصولات موفق شود.

او افزود: دولت حمایت از تولید داخلی را محور برنامه‌ها قرار داده و در نظر دارد تسهیلات لازم در اختیار صنوف تولیدی کوچک و متوسط قرار دهد.

فاضلی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا 130 هزار فرصت شغلی در صنوف تولیدی کوچک با پر کردن ظرفیت‌های خالی ایجاد شود که دولت در این زمینه پرداخت تسهیلات لازم را درنظر گرفته است.

او اظهار کرد: به عنوان مثال اتحادیه پوشاک می‌تواند ظرفیت تولید خود را تا 25 درصد دیگر افزایش دهد و اشتغال ایجاد کند که البته باید تسهیلاتی همچون تخفیف‌های مالیاتی یا بیمه‌ای هم به ازای ایجاد هر شغل درنظر گرفته شود.

وی بر تشویق و ترغیب تولیدکنندگان ایرانی بر عرضه مستقیم تولیدات در قالب برند تاکید کرد و گفت: اتحادیه‌ها می‌توانند تولیدات اعضای خود را در فروشگاه‌ها تحت عنوانی مانند “فقط کالای ایرانی می‌فروشیم” در سطح وسیع به بازار عرضه کنند به طوری که این فروشگاه‌ها معرف نماد ایرانی تولید باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران در عین حال بر این نکته تاکید کرد که روسای اتحادیه‌ها باید شرایط فعلی کشور را درنظر بگیرند و هیچ گاه احساس ضعف نکنند و با قدرت هر آنچه که در توان دارند، برای معرفی تولیدات داخلی و برند ملی در حوزه فعالیت خود بکار بگیرند.

فاضلی پیشنهاد کرده تا با استفاده از ظرفیت موجود واحدهای تولیدی و توزیعی در تهران می‌توان حداقل 200 تا 500 فروشگاه را تحت عنوان فروشگاه برندهای ایرانی در حوزه پوشاک، کیف، کفش و چرم معرفی کرد تا به تدریج این مهم در سراسر کشور ترویج شود.