سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محبوبه الهی و دارا افشار قوچانی، از فعالان عرصه مد و لباس به ویژه در حوزه پژوهش هستند و سال‌هاست علاوه بر تدریس در محیط های دانشگاهی و آموزشی، آثار چشمگیری در این فضای هنری خلق کرده اند.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در راستای دیدار از هنرمندان و اساتید عرصه مد ولباس، روز شنبه، 2 دی ماه به دیدار این زوج هنرمند رفت و از مجموعه پژوهشی و هنری آن‌ها دیدن کرد.

محبوبه الهی، دارای مدرک دکترای فلسفه هنر و عضو هیئت علمی دانشکده شریعتی تهران در این دیدار ضمن اشاره به آنچه در مجموعه خود طی سال‌های متمادی جمع آوری کرده است، اظهار داشت: یکی از دلایل بی هویتی برخی جوانان در شرایط فعلی بی توجهی آنها به پیشینه هنری کشورمان است و از این رو بحث پژوهش در دنیای مد و لباس ایرانی مغفول مانده است.

او با نمایش بخشی از آثار پژوهشی محصول محور در محیط دانشگاهی بیان کرد: این محصولات نزد من امانت نگه داشته شده است و همگی دارای پیش زمینه پژوهشی و معنایی هستند.

photo_2017-12-24_09-26-32

محبوبه الهی و دارا افشار قوچانی، هر دو به معضل پارچه سازی در کشورمان اشاره کردند و نمونه هایی از آثار موفق دانشگاهی در این زمینه را به دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور معرفی کردند.

این دو هنرمند به یکی دیگر از مشکلات موجود در عرصه مد و لباس اشاره کردند و گفتند: متأسفانه برای چاپ و انتشار کتب مرتبط با این حوزه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و علی رغم کمبود منابع علمی و پژوهشی در این حوزه، باز هم برای انتشار مجموعه های موجود با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

الهی همچنین کلکسیونی از آثار دانشگاهی در حوزه لباس کودک و نوجوان را به نمایش گذاشت.

قبادی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین مجموعه هنری شامل پارچه، لباس، آثار تجسمی و پژوهش های هنری و عملی دانشگاهی، بر لزوم مراقبت و حمایت از چنین گنجینه هایی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد با ایجاد موزه مد و لباس، شرایط نگهداری و ثبت تاریخی ایندست آثار هنری مقرر شود.