سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ندا مجیدی، مدیر مجموعه طراحان زیورآلات ایرانى، برگزارکننده چندین مسابقه طراحى زیورآلات و دبیر نمایشگاه صلح و زیور درباره چندوچون برپایی این نمایشگاه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: دومین نمایشگاه "صلح و زیور" در روز بیست پنجم آذر‌ماه در گالری ملی صنایع دستی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح شد و تا اول دی برپاست. نزدیک به 300 اثر از صد هنرمند طراح زیور با موضوع صلح در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

مجیدی با اشاره به برپایی مسابقات "زیور و معماری"، "زیور و صلح" و "زیور و تاریخ" در گذشته از سوی مجموعه طراحان زیورآلات ایرانى، گفت: نمایشگاه "صلح و زیور" بهانه‌ای برای پرداختن به موضوع صلح است و در آن محدودیت متریال وجود نداشته و هنرمندان با هر موادی از چرم و چوب گرفته تا طلا و جواهر اقدام به ساخت زیور کرده‌اند.

او با اشاره به توجه روزافزون هنرمندان به هنر مفهومی بیان کرد: همه روزه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به هنر مفهومی و کاربری به این نمایشگاه مراجعه و با هنر و آثار این هنرمندان آشنا می‌شوند. البته اشتغال‌زایی و کاربردی ساختن زیورآلات مفهومی این رویداد از مهم‌ترین اهداف برگزارکنندگان است.

دبیر نمایشگاه صلح و زیور افزود: همچنین فعالان در سایر حوزه‌ها از جمله مسئولین صنف طلا و جواهر و طراحان مد و فشن نیز با حضور خود موجب ایجاد امید در جهت پویای، اشتغال‌زایی و تولید و حتی ارزآوری از طریق این هنر کاربردی شده‌اند.

مجیدی در ادامه تأکید کرد: همزمان با این نمایشگاه 8 کارگاه آموزشی نیز برگزار ‌شد. نیازسنجی و بررسی خلاصه‌ای این جریان در 8 کارگاه آموزشی به‌طور هدفمند و بسیار مفید دنبال شد و امکان حضور نیز برای کلیه علاقه‌مندان آزاد بود.

او با اعلام خبر انتشار کتاب آثار نمایشگاه صلح و زیور به دو زبان فارسی و انگلیسی اظهار داشت: زیور و آرایه در ایرانی تاریخی به کهنی تمدن این خاک دارد و به همین منظور "طراحان زیورآلات ایرانی" بر آن شد با هم‌افزایی و قوت بخشیدن به توان هنرمندان طراح زیور با موضوعیت مفهومی که زیبنده نام ایرانی است یا همان صلح با حمایت معنوی سازمان میراث فرهنگی، امکان نمایش و دیده شدن این معنای زیبنده فراهم کند. کتاب آثار این نمایشگاه نیز به‌زودی به چاپ خواهد رسید.

مدیر مجموعه طراحان زیورآلات ایرانى گفت: هدف از انتشار این کتاب، معرفی هنر طراحی و ساخت زیورآلات مفهومی هنرمندان ایران به جهان است. امید است در ادامه انتشار این کتاب در ایران و دیگر کشورها، فرصت حضور طراحان در رویدادهای بین‌المللی و همچنین معرفی هنرمندان ایرانی فراهم می‌شود.

دومین نمایشگاه صلح و زیور با حمایت معنوی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی برگزار شده است.

اولین نمایشگاه جشنواره صلح و زیور به مناسبت روز جهانی صلح در گالری آبگینه برگزار شد و به دلیل استقبال از این نمایشگاه و حمایت هنرمندان طراح زیور برای بار دوم این آثار در طیفی وسیع‌تر در معرض نمایش درمی‌آیند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر دربار برنامه‌های مجموعه طراحان زیورآلات ایرانى به دو نشانی http://instagram.com/jewelry_designers و @jewelry_designers مراجعه کنند.