به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی هنر، نمایشگاه آثار هنرجویان دوره صنایع دستی و پتینه جهاددانشگاهی هنر در آستانه شب یلدا با نمایش آثار جمعی از هنرجویان دوره پتینه مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاددانشگاهی هنر در نگار خانه این واحد برگزار و آماده بازدید علاقمندان شده است.

در این نمایشگاه که از 26 لغایت 29 آذر ماه از ساعت 9 الی 19 آماده بازدید علاقمندان است، آثار صنایع دستی روش‌های نقطه‌کوپی، ری‌اکتینگ، نقطه‌کوبی، دکوپاژ، قاب پلی‌استر، کهنه‌کاری، شیشه‌شکسته، کاشی‌شکسته، نقاشی روی شیشه و ... به نمایش گذاشته شده و بخشی از آثار به‌صورت مناسبتی و ویژه شب یلدا عرضه شدهاند.

در این نمایشگاه آثار هنری لاله رحیمی، سارا غیور، مژگان یزدانی، فاطمه عسگری، میترا حسین‌نیا، سمیه شاه‌حسینی، ناهید انوری، لیلا عباسی، لیلا خطیب‌زاده، صالحه سربازحسینی و مژگان جیلاردی در معرض دید عموم گذاشته شده و انواع ظروف تزئینی، سینی و ظروف کاربردی، تابلوهای دیواری، مجسمه‌های کوچک زینتی، جعبه جواهرات، انواع قاب عکس، آیینه‌های زینتی و... از جمله محصولات و آثار عرضه شده در این نمایشگاه است.

پتینه و نقاشی دکوراتیو به هنرهای ایجاد بافت‌ متفاوت با استفاده از رنگ اطلاق می‌شود و در رشته‌های دکوراسیون داخلی، نقاشی دیواری، ساخت ظروف، قاب‌سازی، رنگ کردن مجسمه‌های پلی‌استر، صنایع چوبی، مبلمان و... کاربرد دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از هنرهای با اشتغالزایی یاد کرد.

هنرجویان این رشته در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی هنر، تنها با گذراندن حدود 100 ساعت آموزش تخصصی و کاربردی هنر به توانمندی تولید و فروش آثار هنری در این رشته ها دست یافته اند و این مرکز با هدف حمایت از هنر و صنایع دستی و یاری‌رسانی به اشتغال خانگی مولد، اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده است.

این نمایشگاه در مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر به نشانی ایستگاه متروی دروازه دولت، خیابان خاقانی، پلاک 81، مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر برپا است.