سرویس مد و لباس هنرآنلاین: جلسه شورای برنامه‌ریزی دومین جشنواره لباس مدارس با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و نمایندگان کمیته های اجرایی این رویداد برگزار شد.

قبادی در این جلسه با مروری بر مباحث مطرح در دیگر جلسات، بر همکاری دوسویه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به دلیل وظایف قانونی و همچنین وزارت آموزش و پرورش به جهت مأموریت‌های قانونی تأکید کرد.

او گفت: موضوع لباس مدارس و ضرورت ساماندهی آن با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی کارگاروه موجب شده تا اقدامات خوبی تا کنون شکل گرفته و سال گذشته نیز نخستین دوره جشنواره برگزار شد و اتفاقات خوبی رقم خورد.

قبادی بر لزوم معرفی ظرفیت های جدید از بستر جشنواره لباس مدارس تأکید و تصریح کرد: توجه به جنس مناسب پارچه، رنگ و طرح های جدید و در ادامه همراهی همه جانبه بخش صنعت با این رویداد می‌تواند به افزایش کیفیت این پوشاک یاری رساند.

او همچنین درباره زمان و مکان برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: طبق رایزنی های انجام شده و مشورت های نهایی در جلسات قبلی، 20 فروردین لغایت 10 اردیبهشت 97 زمان مناسب برای برپایی دومین جشنواره لباس مدارس اعلام شد و یکی از دو محل سالن حجاب مرکز آفرینش های کودک و نوجوان و همچنین سالن نمایشگاهی بوستان گفتگو برای برگزارش جشنواره در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه، نمایندگان کمیته های مختلف دومین جشنواره لباس مدارس شامل کمیته اولیاء و مربیان و کمیته کارشناسان نظارتی و اداری مجموعه آموزش و پرورش در ذیل شورای برنامه ریزی نمایشگاه، و همچنین کمیته تعیین شاخص های فنی و حرفه ای در زمینه طراحی و تولید پارچه و لباس مناسب به ایراد سخنرانی پرداختند.

پرهیز از الگوهای غربی در طراحی لباس مدارس، ورود موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در کتب درسی، لزوم تبیین ویژگی‌های لباس مطلوب برای مدارس و رقابت صاحبان صنایع و توجه به بخش های مختلف سند تحول آموزش و پرورش و توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

لزوم توجه به تفاوت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیستی در نقاط مختلف کشور و ارائه استانداردهای استانی بنا بر موقعیت اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه نیز در این جلسه مطرح شد.

جمع آوری بخشنامه‌های ابلاغی در راستای یادآوری قانون و تجمیع بخشنامه‌ها با توجه به شاخص‌های موجود در مسیر توسعه و بهبود شرایط حاکم بر عرصه پوشاک مدارس از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.