سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پنجاه و سومین نمایشگاه مد و لباس کشور و اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در استان زنجان همزمان با هفته حجاب و عفاف از 21 تا 27 تیرماه برگزار شد.

این نمایشگاه ساعت 17 روز 21 تیر با حضور جمعی از مسئولان و در فرهنگسرای امام خمینی(ره) افتتاح شد.

در یک بخش از نمایشگاه، محصولاتی در خصوص رعایت حجاب و عفاف به نمایش درآمد و بخش دوم به ارائه لباس‌های محلی و مجلسی اختصاص داشت و در بخش سوم نیز فروش محصولات با تخفیف ویژه توسط تعدادی از موسسات فعال در این حوزه انجام شد.

دانشکده فنی قائم زنجان، لباس محلی تمام اقوام را شناسایی و تهیه کرده در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد.

سه سالن گالری هنر فرهنگسرای امام، سالن انتظار و لابی اصلی فرهنگسرا به اولین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی اختصاص داشتند و تولیدات طراحان لباس زنجانی به صورت مانکن در این رویداد عرضه شد.

دراین نمایشگاه بیش از 50 مدل از لباس طراحان حرفه ای زنجان با مشارکت بنیاد ملی مد و لباس کشور به نمایش درآمد.

در این لباس‌ها از طرح کتیبه‌های دوره‌های اسلامی، کاشی‌کاری‌های این دوره، طرح بته جقه، سوزن دوزی دوره اسلامی، چاپ روی لباس، طاق و یراق های دست دوزی روستای درگز قوچان الهام گرفته شده که بر اساس سلیقه شخصی در این لباس‌ها به کار گرفته شدند.

مراسم اختامیه جشنواره نیز روز 27 تیرماه برگزار شد با توجه به اینکه در بخش مانتوی مدارس، مانتوی اجتماع مجلسی، لباس محلی 36 اثر و در بخش دوخت لباس 63 اثر به جشنواره ارسال شده بودند، از طرح‌های برتر تجلیل به عمل آمد.

در ادامه تصاویری از پنجاه و سومین نمایشگاه مد و لباس کشور و اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در استان زنجان را ببینید:

1 (102)

1 (104)

1 (108)

1 (121)

1 (129)

1 (138)

1 (159)

1 (178)