سرویس مد و لباس هنرآنلاین: از نهم آذرماه و به مدت سه روز، گروهی از هنرجویان گروه طراحی پارچه و لباس مرکز آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ (گروه روحی) پس از گذراندن دوره یک ساله طراحی لباس در بخش‌های مختلف، اقدام به برپایی نمایشگاه لباس با عنوان "شاهنامه شاه‌ طهماسب در دوره صفویه" کردند.

تانیا فریضه، از طراحان حاضر در این نمایشگاه درباره چند و چون آن به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: طی گذراندن دوره یک ساله آموزش در گروه روحی، من و سایر دوستانم با مبانی ورود به این عرصه از رنگ‌شناسی و شناخت فرم بدن گرفته تا طراحی فیگور، چینش اجزا، شناخت هارمونی رنگ و نقش و دوخت نهایی، آشنا شدیم و خوشبختانه به کمک این مجموعه توانستیم از آثار ارائه‌شده در ژوژمان خود طی برپایی نمایشگاهی در گالری "زرنا" رونمایی کنیم.

او با اشاره به اینکه پیش از این، تجربه تحصیلات دانشگاهی در این حوزه را نداشته بود اظهار داشت: با توجه به تجربیاتی که در این دوره یک ساله به دست آوردیم بر آن شدیم با تلفیقی از پارچه سازی و طراحی و انتخاب یک موضوع جذاب آثار نمایشگاه را طراحی کنیم. در نهایت ضمن مشورتی که با مدرسان خود انجام دادیم در ارتباط با عنوان "شاهنامه شاه‌ طهماسب در دوره صفویه" به توافق رسیدیم.

فریضه افزود: ابتدا تصمیم داشتیم به روش کتابت اشعار لباس‌ها را طراحی کنیم اما در ادامه به سراغ هنر نقاشی رفتیم و از روش اوریگامی و پارچه سازی، لباس‌ها مورد نظر را طراحی کردیم.

این طراح لباس به گروه هنری "سیوان" اشاره کرد و گفت: ما تلاش داریم در ادامه و با تکیه بر تجربیات به دست آمده در گروه روحی، نمایشگاه‌های گروهی بیشتری در این زمینه برپا کنیم. هنرهایی همچون معماری به خوبی می‌توانند دست‌مایه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی قرار گیرند.

فریضه در خاتمه گفت: به نظرم آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه بسیار کاربردی هستند و این لباس‌ها برای استفاده در هر مراسمی کاربرد دارند، البته در عین حال پوشیدگی لباس‌ها را هم حفظ کردیم و تلاش می‌کنیم بیش از این‌ها با تکیه بر لباس‌های هنری به کاربردی بودن لباس‌های هنری در اجتماع برای بانوان کمک کنیم.