به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور،  حمید قبادی با همراهی تعدادی از اساتید و کارشناسان حوزه مد و لباس، از مجموعه کارخانه‌های نساجی "آرتا مد" به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های نساجی پوشاک خاورمیانه بازدید کرد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این دیدار با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای داشتن چرخه کامل و مرتبط مد و لباس اعم از طراحی و تولید در این کارخانه اظهار داشت: مد و لباس مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که به‌صورت فرآیندی در برندهای معتبر جهانی صورت می‌گیرد. این مجموعه نیز با دارا بودن تمامی امکانات لزوم و پیش‌بینی فرآیندی طراحی و تولید از نخ تا پارچه و سپس دوخت لباس امکان تأثیرگذاری گسترده در جامعه و حتی صادرات را دارد. وجود بخش‌های مختلف، استفاده از ماشین‌آلات روز پیش‌بینی واحدهای طراحی پارچه و لباس و تولید مناسب آن‌ها حاکی از توان گسترده این مجموعه است به‌طوری که امکان مشارکت با برندهای خارجی که می‌بایست در چهارچوب ضوابط حضور در کشور به تولید مشترک برسد در بهترین شرایط وجود دارد.

قبادی با اشاره به ظرفیت دو هزار نفری اشتغال در مجموعه کارخانه‌های صنعتی اینچنینی اظهار داشت: در شرایطی که اشتغال معضل اصلی کشور است و با تأکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر درباره رونق تولید و افزایش اشتغال، ایجاب می‌کند تا همه بخش‌ها به کمک چنین واحدهای صنعتی بیایند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر عزم جزم کارگروه برای آشنایی و معرفی با ظرفیت‌های واحدهای صنعتی و برنامه‌ریزی به‌منظور ایجاد اشتغال تأکید کرد و افزود: لازم است تا به نحو مطلوب و با فعال کردن ظرفیت‌های موجود در کشور، قدم‌های بزرگ در ایجاد اشتغال برای حوزه مد و لباس برداشته شود و کارگروه نیز برای آشنایی و معرفی بیشتر با زیرمجموعه‌های کارخانه‌های صنعتی مرتبط با عرصه مد و لباس، درصدد برنامه‌ریزی است.

قبادی با اشاره به قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس شورای اسلامی بیان داشت؛ که تمامی دستگاه‌های مرتبط می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه گران‌قدر به استقلال فرهنگی و اقتصادی حوزه مد و لباس سرعت بخشند.

مجموعه کارخانه‌های نساجی "آرتا مد" در اردبیل با 200 هزار مترمربع وسعت و 120 هزار مترمربع زیربنا در مردادماه سال 86 به بهره‌برداری رسید. این کارخانه شامل واحدهای مختلفی از قبیل ریسندگی، بافندگی، گردبافی، رنگرزی، چاپ و تکمیل، طراحی، برش، دوخت است و قرار بود که به‌صورت زنجیره‌ای، فعال گردیده و تولیدات آن با کیفیت بالا، 70 درصد به بازارهای خارجی و 30 درصد به بازار داخلی عرضه شود.