به گزارش هنرآنلاین، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در رونمایی از مراسم رونمایی سیلابس‌های جدید درسی برای حوزه مد و لباس با حضور در مجتمع فنی تهران بیان کرد: مد و طراحی لباس باید در کشور به یک علم تبدیل شود و نه نتایج آن نه تنها در کشور بلکه در کلیه حوزه‌های بین‌الملل نیز نمود داشته باشد.

پس از آن دکتر حمید قبادی؛ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان این موضوع که اینگونه مراکز آموزشی به روز باید در کشور هرچه بیشتر تولید محتوای به روز آموزشی کنند گفت: همکاری دولت با مراکز آموزشی باید منجر به تولید آثار فاخر شود و نه تنها در کشور بلکه در کلیه حوزه‌های بین‌الملل نیز نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جشنواره لباس فجر شاهد حضور حجم بیشتر طراحان جوان حرفه‌ای هستیم افزود: امروزه مد و طراحی لباس به یک علم مبدل شده و بهره برداری فرهنگی و اقتصادی از این صنعت به وفور دیده می شود.

قبادی خاطر نشان کرد: امروزه طراحان حوزه مد و لباس ساختاری نوگرایانه در جوامع دارند که این نوگرایی درخواست بشر است و به هنرجویان توصیه می‌کنم با خلاقیت هرچه بیشتر در کارهای خود از نوگرایی بهره مند شوند و کارهای خود را به صورت مجموعه ای از طراحی همچون طراحی پارچه، کیف و کفش زیورآلات ارائه کنند تا بتوانند در آینده تبدیل به یک برند شوند.

دبیر کارگروه مد و لباس در خصوص مهمترین نکاتی که طراحان باید به آن توجه کنند اذعان داشت: باید بتوانیم شاهد نمادها و نشانه های کاملا ایرانی و اسلامی در طراحی‌ها شویم.

 وی در مورد ارائه محتوای مکتوب در مورد مد و لباس اذعان داشت: به جز آنکه ما محتوای علمی و دانشگاهی داشته باشیم ما باتولید محتوای غنی و ارائه متنون کتبی و مقالات و طرح های پژوهشی و اجرایی و با همکاری مراکز علمی خصوصی همچون مجتمع فنی تهران میتوانیم با ارتباط با صنایع و شرکتهای ضمن آموزش های به روز و مورد نیاز بازار کشور به گسترش صنعت مد و لباس کمک بسزایی کنیم.

وی در مورد ورود مجتمع فنی تهران به عنوان یک مرکز آموزشی برای تدوین سیلابس‌‌های درسی روز دنیا برای مد و لباس اضهار داشت: امیدوارم مجتمع فنی تهران بتوانند نقش بسزایی در ساماندهی و ارائه استانداردهای آموزشی و مهارتی در کشور ایفا کند.

قبادی گفت: در خصوص استفاده از لباس های ایرانی و اسلامی و ترویج آنها توسط هنرمندان عنوان داشت: اکثر هنرمندان یک طراح را کنار خود دارند و با شاخص های خود که در اختیار طراحان می‌گذارند لباس‌های خود را طراحی می‌کنند امیدوارم هنرمندان شاخص‌های هنری ایرانی مد نظر قرار دهند.

وی همچنین افزود: مدل‌های لباس اجتماعی برخلاف رسوم اجتماعی تغییر نمی یابد و باید بتوانیم چندین مدل اجتماعی را طراحی و خلق کنیم.