به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره نقش تن‌پوش، به گفته الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر و دبیر ششمین جشنواره سراسری نقش تن پوش، این رویداد در اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۷ توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر برگزار خواهد شد.  این جشنواره که در دوره های گذشته مورد استقبال اساتید، دانشجویان و هنرمندان قرار گرفت در این دوره با رویکردی مدرن و متفاوت آغاز به کار خواهد کرد.

از جمله اهداف برپایی این جشنواره می توان به ایجاد بستری جهت انتقال فرهنگ، اصالت و سنت ایرانی- اسلامی با استفاده از سبک های نوین هنرهای تجسمی معاصر در طراحی تن پوش، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی، بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه مد و لباس کشور و کمک به تجاری سازی و تولید طرح های منتخب جشنواره اشاره کرد.

ششمین دوره جشنواره "نقش تن پوش" در دو بخش 1- اصلی: مسابقه طراحی تیشرت با محوریت تمدن ایرانی، مسابقه طراحی تیشرت با موضوع آزاد  2- جانبی:

(برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن پوش و بازدید از مراکز تولیدی پوشاک ) برگزار می گردد.

به نقل از دبیرخانه جشنواره از جمله شیوه های طراحی جهت ارسال آثار می توان به استفاده از دوخت های سنتی و تزئینی، استفاده از تکنیکهای مختلف چاپ پارچه ( باتیک، باندانا، سیلک اسکرین، چاپ دستی، چاپ دیجیتال و ... )، استفاده از تکنیک های مختلف پارچه سازی و  استفاده از تکنیک های نو و خلاقانه اشاره کرد.

 علاقمندان جهت شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را با رعایت شرایط و مقررات زیر به دبیرخانه ارسال نمایند.

آثار ارسالی باید روی تیشرت ساده با رنگ دلخواه در سایز L و قابل استفاده در اجتماع باشد.                                 

هرشرکت کننده می تواند حداکثر 5 اثر ارائه نماید.                                                                         

علاقمندان می توانند طرح خود را به صورت تک یا ست فامیلی در جشنواره ارائه دهند.

علاقمندان می توانند آثار خود را به وسیله پست همراه با فرم مشخصات صاحب اثر ارسال نمایند و یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

برای آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی در صورت تامین شرایط ، امکان فروش مستقیم فراهم می شود.

فایل اصلی طرح مربوط به برگزیدگان (دستی یا کامپیوتری) باید به دبیرخانه تحویل داده شود.

آثار برگزیده در سایت جشنواره با نام صاحب اثر معرفی خواهد شد و به همه ی صاحبان آثار ارائه شده در جشنواره، گواهی حضور اعطا خواهد گردید.

دبیرخانه جشنواره مجاز است تا از آثار ارائه شده در اقلام انتشاراتی یا تبلیغاتی استفاده کند.

کلیه آثار عرضه شده پس از ارزیابی توسط هیأت داوران در نمایشگاهی در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

ارسال اثر توسط هنرمندان و شرکت کنندگان در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی این اثر است.

مهلت ارسال آثار هنرمندان به دبیرخانه ششمین دوره ی جشنواره " نقش تن پوش" تا تاریخ 30 بهمن ماه 1396 می باشد. جهت دریافت فرم شرکت در جشنواره به آدرس سایت www.tpfest.ir مراجعه نمایید.