به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مینو پدرام، دبیر نخستین جشنواره ملی طراحی لباس وپارچه کودک و نوجوان درباره روند برپایی این رویداد گفت: از ابتدا قرار بر این بود که طراحان تا 15 آبان ماه با ورود به سامانه ثبت نام در سایت بنیاد ملی مد و لباس، ضمن دریافت نشان شیما برای طرح خود و دریافت کد رهگیری، وارد مرحله داوری آثار جشنواره شوند که به دلیل استقبال درخور توجه، فرصت مجددی برای طراحان برای حضور در جشنواره ملی طراحی لباس وپارچه کودک و نوجوان در نظر گرفتیم.

پدرام افزود: بر این اساس، طراحان تا 25 آذرماه فرصت دارند تا ضمن تکمیل مراحل طراحی و دوخت، از نمونه تکمیل شده اثر عکس برداری کرده و تصویر اصل اثر را به دبیرخانه ارسال نمایند.

دبیر نخستین جشنواره ملی طراحی لباس وپارچه کودک و نوجوان از آغاز مرحله داوری در روزهای ابتدایی ماه آذر خبر داد و گفت: آثار منتخب ضمن ورود به بخش مسابقه جشنواره، از روز هفتم تا دهم دی ماه به نمایش در می ایند.

پدرام بیان کرد: به احتمال بسیار قوی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب، میزبان نخستین جشنواره ملی طراحی لباس وپارچه کودک و نوجوان است که البته دو نشست علمی نیز تا پیش از آغاز جشنواره با موضوعات روانشناسی کودک و روانشناسی رنگ برپا خواهد شد.

او، برپایی نشست هم اندیشی با حضور فعالان عرصه طراحی و تولید لباس کودک و نوجوان در اوایل ماه آبان را اتفاقی قابل توجه در این عرصه برشمرد و گفت: از مهمترین دستاوردهای این نشست، دریافت نقطه نظرات دوستان و هم افزایی آنها در روند برگزاری این دوره از جشنواره بود و امید است در چنین شرایطی، شاهد افزایش بار علمی و تکنیکی جشنواره ملی طراحی لباس وپارچه کودک و نوجوان باشیم.