سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمد سلامت‌بخش، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان تهران در تشریح انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان تهران توضیح داد: این انجمن در سال 95 راه‌اندازی شد و طی 7 ماه گسترش پیدا کرد، به طوری‌که الآن این انجمن در 22 استان کشور فعال است.

وی هدف اولیه انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس را استیفاء حقوق اساتید عنوان کرد و در خصوص هدف والاتر این انجمن توضیح داد: هدف والای این انجمن اجرایی کرد و تحقیق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که این اتفاق از طریق حوزه‌های علمی و پژوهشی انجمن و قشر نخبه‌ عضو انجمن اتفاق می‌افتد.

محمد سلامت‌بخش به دپارتمان مد و پوشاک انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان تهران اشاره کرد و در مورد این دپارتمان گفت: انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان تهران برای تحقق اهدافش 5 دپارتمان را در استان‌های کشور راه‌اندازی کرده که یکی از این دپارتمان‌های فعال، دپارتمان مد و پوشاک به دبیری خانم کژال ابراهیمی است.

رئیس‌ هیئت مدیره انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان تهران درباره دپارتمان مد و پوشاک این انجمن گفت: همه دپارتمان‌های انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس یک سری اهداف مشترک مثل برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و صنعت دارند و فلسفه‌شان ایجاد شرکت‌های دانش بنیان است. ضمن این‌که هر کدام از این دپارتمان‌ها اهداف جداگانه خود را هم دارند و در حوزه خاص خودشان فعالیت‌های تخصصی انجام می‌دهد. دپارتمان مد و پوشاک به دنبال آسیب‌شناسی بخش صنعت در حوزه مد و لباس است و می‌خواهد یک سری تورهای صنعتی برای اساتید بگذارد تا آسیب‌های این حوزه را بررسی کرده و راه‌کار ارائه بدهند.

سلامت‌بخش افزود: فعلاً در حال دسته‌بندی اساتید و مذاکره کردن با اساتید دانشگاه هستیم. ارتباط ما با صنعت تازه آغاز شده و بزودی اتفاقات خوبی در این زمینه می‌افتد. اساتید ما در حوزه پوشاک از صنعت دور هستند و ما داریم این موضوع را آسیب‌شناسی می‌کنیم و در حوزه مد و پوشاک به دنبال ایجاد مشارکت مابین دانشگاه و صنعت هستیم. 

محمد سلامت‌بخش ضمن تشکر از حمیدرضا نیک‌طبع دبیر بخش صنعت کارگروه مد و لباس برای ایجاد فضای انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس، خاطر نشان کرد: به کمک آقای نیک‌طبع و با حضور خانم ابراهیمی به عنوان دبیر دپارتمان مد و پوشاک انجمن صنفی حق‌التدریس استان تهران، این دپارتمان بزودی در سراسر کشور بسط پیدا می‌کند و خدمات ارزنده‌ای را به صنعت پوشاک و لباس کشور ارزانی خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان تهران گفت: حوزه تخصصی خود بنده، حوزه پوشاک است و 12 سال در این حوزه فعالیت کرده‌ام. به نظرم دهه آینده، دهه رشد پوشاک ایران است و همچنان‌که کشورهایی نظیر چین، هند، ژاپن و ترکیه که در دهه‌های گذشته از صنعت پوشاک برای رشد اقتصادی در کشورشان استفاده کردند، کشور ایران نیز در دهه آتی به این مهم دست خواهد یافت.

سلامت‌بخش در پایان اظهار داشت: فضا مهیا است تا یک قدم بزرگ در زمینه پوشاک برداریم و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پوشاک، به اهدافی که در نظر داریم، نزدیک‌تر شویم. ما قصد داریم اساتید را در حوزه طراحی متمرکز کنیم تا طرح‌های بومی ارائه بدهند. حوزه طراحی یکی از نقاط ضعف ما است که اگر بتوانیم این ضعف بزرگ را پوشش بدهیم، حوزه پوشاک با صنعت ارتباط بهتری پیدا می‌کند و با رشد مواجه می‌شود.