سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پدیده­ لباس با خصوصیات مختلف فردی و اجتماعی انسان در ارتباط است و می­توان آن را از دیدگاه ­های متفاوت از قبیل روانشناسی، اقتصاد، جامعه‌­شناسی، مذهب، تاریخ، زیبایی و غیره مورد مطالعه قرار داد.

از این رو، جشنواره‌های مرتبط با این عرصه، همه ساله در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود و خواسته‌­های فرهنگی، هنری و اجتماعی در مورد چگونگی بروز و ظهور الگوهای برتر را مورد بازنگری قرار می‌دهد.

جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر یکی از همین مصادیق است که در آستانه برگزاری هفتمین دوره، طرح ­ریزی برای خلق مجموعه‌ای منسجم و آگاهانه از آثار عرصه مد و لباس را در دستور کار قرار داده است.

قدمت پوشاک و استفاده از آن را می­‌توان به اندازه طول تاریخ زندگی انسان دانست و از آنجا که لباس از ابتدایی­‌ترین ابزاری است که توسط بشر برای مقاصد و یا رفع نیازهای خاص­ او به کار ­رفته است، لزوم توجه هر چه بیشتر به این مقوله از دریچه رویدادهای مؤثر مطرح شده است.

امسال، فراخوان هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، قریب به دو ماه زودتر از سال‌های گذشته منتشر شد و این امر خود نشان از آن دارد که این رویداد، راه را بر روی بروز سلایق گوناگون گشوده و فرصت مناسبی را برای همراهی فعالان در نظر گرفته است.

خاستگاه این جشنواره فرهنگی، هنری و صنعتی، همه افراد جامعه هستند و انتظار می‌رود آحاد ملت ایران از طریق آن بتوانند به منابع موجود در این رخداد دسترسی یافته و با اشکال تعاملی گوناگون به یک جریان جدی فرهنگی راه یابند.

جهانی‌شدن، تبادل فرهنگی و به تبع آن، فرآیند مدرنیته بر عرصه‌های مختلف ازجمله مد و لباس اسلامی و ایرانی تأثیری گذاشته است که می‌توان از جمله به بروز سبک‌های جدید پوشش به‌صورت واقعیت عینی در جامعه اشاره کرد.

بدین ترتیب تقابل زندگی مدرن و سنتی در ایران‌ نتیجه تلاقی سه فرهنگ ایرانی، اسلامی و غربی است که چالش‌هایی را در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه حوزه جوانان، ایجاد کرده است و امید است رسانه‌های گوناگون با همراهی بزرگترین رویداد عرصه مد و لباس کشور یعنی جشنواره بین المللی فجر بتوانند پدیده مد را در راستای نو بودن و تغییرات سازنده، مثبت جلوه دهند.