سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پریسا افشاری، مدیر دپارتمان فرهنگ و هنر نمایندگی ونک مجتمع فنی تهران درباره جزئیات برپایی نمایشگاه گروهی "فشن کانسپت" به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این نمایشگاه با حدود 37 اثر از سوی 17 هنرمند طراح لباس و در سه بخش مفهومی، سبک شناسی و کاربردی برپا می‌شود.

افشاری با اشاره به این که نمایشگاه در دو روز برپا است اظهار داشت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی "فشن کانسپت" در روز 5 آبان ماه از ساعت 15 برگزار می‌شود و در روزهای 5 و 6 آبان ماه از ساعت 15 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.

او تأکید کرد: نمایشگاه، حاصل تلاش و راهنمایى استاد با تجربه مجتمع فنى تهران نمایندگى ونک سرکار خانم مهدیه احمدى است که زحماتشان قابل تقدیر است.

مدیر دپارتمان فرهنگ و هنر نمایندگی ونک مجتمع فنی تهران درباره تأکید بر لزوم توجه به خلق تفکر سبک شناسانه در برخی از آثار این دوره از نمایشگاه بیان کرد: پرداختن به درک و شناسایی سبک‌های مختلف هنری در عرصه‌هایی همچون مد و تصویرسازی از اهمیت خاصی برخوردار است و این نمایشگاه با رویکردی متفاوت در خصوص طراحی مفهومی لباس با تکیه بر کشف و دریافت سبک‌های نو هنری برپا شده است.

افشاری افزود: به عنوان مثال ممکن است در اثری شاهد بررسی نقادانه یک نماد اجتماعی باشیم که طراح تلاش کرده است این دیدگاه انتقادی را در کار خود به منصه ظهور قرار دهد.

او با اشاره به نمایش برخی از لباس‌ها بر روی اسکچ بوک و در قاب به شکل طرح اولیه گفت: حدود 15 اثر بر روی مانکن قرار گرفته‌اند و باقی طرح‌ها در مرحله طرح باقی مانده‌اند.

افشاری به پرزنت نهایی لباس‌های مفهومی به شکل مولاژ حجمی اشاره و تصریح کرد: در این بخش نیز دیدگاه‌های بصری و مفهومی در کنار یکدیگر قرار گرفته و موضوعات اجتماعی، دستمایه طراحی یک لباس قرار گرفته است.

او در پایان گفت: مجموعه لباس‌های کاربردی به نمایش درآمده در این نمایشگاه نیز با تکیه بر لزوم حذف ایرادات اندامی و تدابیر خطی طراحی شده‌اند.

نمایشگاه گروهی "فشن کانسپت" در نگارخانه زرنا به نشانی خیابان شهرآرا، بعد از اداره گذر نامه، خیابان، ۱۳ پلاک ۱۲ طبقه دوم برپا می‌شود.